kommende ejer af V70 eller s80 2,5T AUT - årgang 2008/09

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

kommende ejer af V70 eller s80 2,5T AUT - årgang 2008/09

Indlægaf henningdalgaard » tirs dec 16, 2014 21:58 pm

Hejsa

Jeg overvejer at købe en V70 eller s80 2008/09. Jeg kører kun 10,000km om året og mener derfor godt at jeg kan tillade mig en 2,5T motor :D
Jeg kigger efter noget til omkring 200.000kr og max 120.000km.

1. Er der forskel på de to modeller i kabinen, eller var det kun på de tidligere modeller at der var mere benplads bag i på s80?

2. Er der andre forskelle på de to modeller udover det åbenlyse?

3. Er der forskellen i brugtprisen på de to modeller, hvis de har samme udstyr og stand?

4. Hvad skal jeg være opmærksom på ved de to modeller, når jeg tjekker bilen inden evt køb? Jeg har ikke meget kendskab til biler generelt.

5. Jeg vil gerne have automatgear men er bekymret for at det går i stykker. Hvordan tjekker jeg at gearet kører som det skal? Dem jeg har kigget på, har ofte ikke fået skiftet olie selv om de har gået omkring de 100.000. Bør jeg undgå dem, eller går det an hvis jeg blot får gearkassen skyllet som en del af handlen? Kan de fleste aut. volvo forhandlere lave en god skylning?

6. Jeg vil gerne have Navigation og Bluetooth, men det koster noget ekstra, og vil egentlig hellere have en nyere årgang eller færre km for de penge. Hvad er mulighederne for at eftermontere dette? Det er nok mest bluetooth og usb audio, som jeg tænker på her, da jeg ikke vil udskifte radioen (går efter high performance sound - så det vil vel være tosset at skifte radioen ud?). Jeg læser noget om GROM? Men det er måske til de ældre modeller?

Håber der nogen der kan byde ind med svar på nogle eller alle spørgsmål - MANGE tak for jeres tid og hjælp :D
henningdalgaard
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: man dec 15, 2014 19:02 pm

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 21 gæster