Hej
Vores 'volvo flåde' er efterhånden aldrende (se signatur) og jeg har derfor overvejet en ny, brugt V70.
Det skal helst være en V70T automatic,
Efter lidt søgning på nettet er jeg faldet over denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/ ... ut/2413829
En hurtig beskrivelse;
Sælger: Bjarne Nielsen a/s, Herning
Type: V70T 200HK automatic
Kilometertæller: 320.000
Først indregistreret: Maj 2003
Pris: 50.000
Den bliver kun solgt til cvr, dvs. firma, men da jeg har mit eget firma kan handlen gå den vej.
Sælger er klar i talen: Det er for at undgå garanti, men det er jo ikke anderledes ned at handle med en privat sælger.
Mine spørgsmål:
Er der kendte problemer med den årgang som jeg skal passe på?
Er der nogen der kender forhandleren for godt eller skidt?
Er der andet jeg burde spørge om?
Hvilken version af OBD2 interface kan man bruge til denne årgang (VIDA etc.)?
Alle kommentarer er velkomne.
/oakey
------------------
For dem der orker at læse videre:
Hvorfor 200HK:
Vores 850T, som den skal erstatte, bliver bl.a.brugt til teltferie i det sydlige Europa.
Gennem årene har jeg lært at det er en sikkerhedsfaktor at være veludrustet med hestekræfter når man kører med en fuld læsset bil på motorvejene i det sydlige Europa.
Ved tilkørsel til motorvejene og ved overhaling er det rigtig rart at kunne 'lægge fra' når der dukker en vild mercer, bimmer eller andet tilsvarende op i bakspejlet.
Hvorfor automatic:
Når man først har prøvet at køre en automatic, er blevet 60 år og ikke har brug for at 'røre i suppen' så er det nemt at blive afhængig .
Hvorfor V70:
Før vi købte 850'eren (brugt i 2006) var feriebilen min kones 'lastvogn', 940'eren, men den har ikke aircon.. det er squ rart når man kører i det sydlige.
At få alt det der kan være i en 940 til at passe ind i en 850 kræver en udviklet pakketeknik, men det kan netop lade sig gøre hvis man stadig kan kunne se ud af bagvinduet.
Derfor kan intet der er mindre end en 855/V70 komme på tale.
I øvrigt:
Jeg er meget glad for min 850, men den er blevet træt og spørgsmålet er om det kan betale sig at bruge flere penge på den.
Der er med sikkerhed en del der skal renoveres på en V70T som den nævnte, før den kan leve op til mine krav om sikkerhed og køreglæde.
Nye bremser, skift af undervogn (støddæmpere, ophæng, mm.) osv. koster, men er OK når bilen har kørt 320.000km.
Problemer med motor, gearkasse og elektronik kommer nemt til at koste kassen og det er der ikke plads til i mit budget.
En af mine bekendte købte en V70, 170 fra 2005 af privat og endte med en regning på 46.000 for udskiftning af diverse elektronik.
Den type problemer har jeg ikke lyst til.
------------------