Mekker til 855'eren, Himmerland

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Mekker til 855'eren, Himmerland

Indlægaf Bredbilen » man maj 18, 2015 7:25 am

Hej

Jeg skal bruge en mekaniker, da jeg hverken har tid eller mulighed for at nå at pille i den selv.

Det står sløvt til med lejer og måske også knokkelled/trækaksel ved venstre forhjul. :cry:

Er der nogen herinde som kan anbefale en ærlig og redelig mekaniker i/omkring Himmerland, som laver et grundigt og ordentligt stykke (både fejlfinding og rep.) arbejde, og samtidigt ikke rykker bukserne ned over anklerne på én prismæssigt? (...udelukker de fleste mærkeværksteder, da det som regel er enten det ene eller det andet - begge dele, når det er værst, medmindre en af jer ved noget andet?)

Bilen hører hjemme i Skørping, men skulle den rigtige mekker med Volvo-fingre findes i Hobro, Aalborg eller andet, så er det ikke det større problem, da der er autohjælp på den.

Sætter pris på at høre jeres erfaringer, da jeg selv har haft svært ved at finde en. :roll: Tak. :D

PS: Nogen der har erfaring med Landvetter Biltjänst (Göteborg)? (ikke aktuelt denne gang - den skal ud at køre først, men det ser ud til en del på jagrullar.se er glade for dem)
Bredbilen
Bruger
Bruger

Geografisk sted: 9520 Skørping, Nordjylland - 1984 Volvo 240 B200k R.I.P. 1996 Volvo 855 2,5 10v

Re: Mekker til 855'eren, Himmerland

Indlægaf Waltersdorff » man maj 18, 2015 16:43 pm

Hej Bredbilen,

Jeg bruger og har altid brugt HN Autocenter i Kolind på Djursland. Det er et Bosch Servicecenter og Henrik, som ejer firmaet er utrolig kompetent ligesom hans stab er. De har udstyr til at udlæse fejlkoder på 850'erne, og de skifter ikke noget uden, at det er nødvendigt og du kan få den defekte del at se, hvis du skulle være i tvivl, om den skulle have været skiftet. Timeprisen er 480kr incl. Moms.

Jeg ved godt, at Kolind ligger et stykke fra Skørping. :)

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Bredbilen » man maj 18, 2015 20:05 pm

slettet
Sidst rettet af Bredbilen man maj 18, 2015 20:18 pm, rettet i alt 3 gange.
Bredbilen
Bruger
Bruger

Geografisk sted: 9520 Skørping, Nordjylland - 1984 Volvo 240 B200k R.I.P. 1996 Volvo 855 2,5 10v

Indlægaf Bredbilen » man maj 18, 2015 20:12 pm

Ja det er jo liige nøjagtig sådan en man skal bruge!

Som du selv siger, så er det lidt langt væk - det var en af dem man kunne planlægge at stikke indenom til servicearbejder, mens bilen stadig kører ved egen kraft, men jeg tror autohjælpen vil gøre alt for ikke at skulle køre så langt med den - de har jo deres elskede samarbejdspartnere, som jeg nu ikke ubetinget er lige så forelskede i, som de er. Så hvis nogen skulle kende en mekker lidt tættere på 9520 med hjertet og samvittigheden på rette sted, så reklamer endelig for ham her! :D
Bredbilen
Bruger
Bruger

Indlægaf lillevang » man maj 18, 2015 21:20 pm

Hej.

Prøv Sørens Auto, Hvalpsundvej i Vegger 20966193
Landmaleren på Midtsjælland (Jeg bor på landet) med højt til himlen. Har en 850 T5 R og en 142 rallybil, som (forhåbentlig) snart kommer ud at køre
lillevang
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: midtsjælland

Indlægaf Bredbilen » ons maj 20, 2015 21:57 pm

@lillevang ...og alle andre

Ja nu går det jo hen og bliver pinligt!

Jeg sendte den sorte til Sørens Auto i Vegger (aka Volvo Heaven, fandt jeg senere ud af) igår med en seddel om problemet med autohjælpen. Redderen viste sig at være tidligere ansat på selvsamme sted, og mente i den forbindelse at det var det eneste rigtige sted at sende den hen, så pulsen faldt med det samme - Volvoen røg på ladet, og ud i det ukendte.

Idag havde jeg tiden, og ville lige kigge forbi, møde manden, og høre til projektets fremgang, og afsted til Vegger det gik. Man skal lige huske at se sig for, for ellers kører man bare forbi på omfartsvejen!

Man bliver mødt af den helt rigtige fornemmelse af autoværksted, eller bare værksted i det hele taget, for der havde også sneget sig en MF135 ind på pladsen, som iøvrigt klart bar præg af at der var Volvofolk til stede - de fleste af dem Sørens, viste det sig, inkl. en skøn British racing green P1800 fra '70.

Vel inde ad døren var der travlhed og højt humør - Søren stod på hovedet i en Fiestas motorrum. Én af de 7 biler der var lovet færdig inden fyraften. Der blev byttet lidt Volvosladder og googlet spændingsmoment på boltene til topstykket på Fergusonen, inden jeg nåede at spørge ind til projektet. "Ja den er færdig!" Med de tidligere mentale skrækbilleder af en totalt adskilt drivline, erindringen om lyden af en pose M80 bolte i en tørretumbler ude fra motorrummet, samt det faktum at det stadig var formiddag, kunne det udelukkende betyde at den havde kørt sin sidste tur ved egen drift!

"Har du selv været ved at skifte hjul? ...det var ved at køre af - så løst sad boltene!" ...ja det forklarer jo larmen, og stiller bilens ejers diagnosticeringsevne og tekniske formåen i et virkelig dårligt, omend måske nok realistisk lys. Dækfirmaet bliver i hvert fald skiftet ud!

Men jeg fandt en mekaniker, og ham kommer jeg til at se igen når det bliver nødvendigt :D
Bredbilen
Bruger
Bruger

Tilbage til Diverse