Transportudgifter

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Transportudgifter

Indlægaf Vildebrix » lør jun 20, 2015 14:55 pm

Hej Volvo venner
Jeg er løbet ind i lidt modvind med min xc70
Den har fået ny motor over på Fyn ( jeg bor på Sjælland ) hos den forhandler jeg købte den af.
Jeg har været der over 2 gange efter for at få udbedret følgefejl af den opretion. Det koster som alle ved at komme over broen og tilbage igen
Er der nogen der ved hvor i købeloven det står at sælger skal betale transportudgifter
Jeg har kun fundet et udklip på Bilbasen
Jeg ville gerne sende en mail til sælger om dette
Med venlig hilsen Morten
Mvh Morten
-------------------------
XC70 II D5 185 AWD 2007
Cabby 650 FT double 2010
Vildebrix
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Jægerspris

Re: Transportudgifter

Indlægaf Kenneth Poulsen » søn jun 21, 2015 12:47 pm

Sælger skal betale transportudgiften til garantireparationer:

>>>>
Transport af varen
Artikel
Når du klager over en vare, har sælgeren ret til at undersøge varen og tage stilling til, om du efter købeloven har ret til at få varen repareret eller ombyttet uden beregning.
Hvis der er tale om en vare, du nemt kan tage med dig, og sælgeren bor i nærheden, skal du selv aflevere den og hente den igen. Det kan fx være en mobiltelefon, en bærbar computer eller et strygejern. Hvis der derimod er tale om en større eller uhåndterlig vare, eller sælgeren bor langt væk, skal sælgeren sørge for transporten eller betale for den. Det gælder både for transporten til butik eller værksted og transporten retur til dig. Du skal blot sørge for, at sælger får varen udleveret, fx ved at sende den med posten eller være hjemme, når fragtmanden eller buddet kommer.
Hvis en vare skal sendes med posten, skal sælger betale portoen. Han kan fx sende dig en pakkeseddel, som gør forsendelsen gratis for dig.
Hvis sælger har brug for at sende varen til sin leverandør eller sit værksted til en nærmere undersøgelse og eventuel reparation, skal han også selv betale for den transport.
Sælgers pligt til at betale transportudgifter gælder også, selvom du senere er flyttet langt væk fra butikken, eller fx har valgt at købe din bil i Jylland, selvom du bor i København.
Sælger er kun forpligtet til at betale transportudgifter, hvis din klage er omfattet af købeloven. Det skal dog være tydeligt aftalt, at du selv betaler transportudgifter, hvis det viser sig, at klagen ikke er omfattet af købeloven.

Sidst opdateret: 19. april 2012
<<<<<<

Her er linket.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og- ... 1A55EC0D6A
940 stc 1994 425.000 km
Hjemmehørende på Falster
Kenneth Poulsen
Superbruger
Superbruger

Re: Transportudgifter

Indlægaf Vildebrix » man jun 22, 2015 21:18 pm

Takker for info