Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Holm skrev:Et godt råd fra mig: Jeg ville slet ikke overveje at købe en Volvo v70 med dit kørselsbehov - men måske nærmere et f16 jagerfly hvis du årligt tilbagelægger 450000 km!!!
vh. Holm
SuperSaxe skrev:Hej Hartmann.
Jeg kører præcis i sådan en model.
Har haft den fra km 8500 til km 110.000
Hold øje med:
A) Tankarmatur
B) Friløbskobling til generator
Som er de 2 ting jeg har døjet med.
Motoren bruger hverken olie eller vand.
Min er fra 2010 og fortsat 100% rustfri / kabinen ser ud som ny
Lak, kabine og rustbeskyttelse er meget høj kvalitet.
Jeg får også skyllet gearkassen for hver km 60.000
Min mekaniker og jeg er enige om at gå efter + 500.000 km
Købsanbefaling herfra
JS'
Ulrik Friis skrev:Der er ingen deciderede svagheder i en vel serviceret V70 uanset årstal. Men al ting slides, så du skal sikre dig den har en udfyldt servicebog. Hvis det er iorden kan du roligt købe den.
Automatgearkasser skal skylles ved hver 60.000 km. Her på forum er der ikke delte meninger om det. Ved et aut. service tapper man det olie af der kan komme ud, som er under halvdelen af det kvantum der er på kassen. En skyldning bruger ca. 2½ gang kvantum, men så er det gamle snavsede olie helt ude. Skyller du ved hver 60.000 km vil gearkassen holde ligeså længe som bilen.
SuperSaxe skrev:... ifølge mine kilder er tankarmaturet (som sidder på selve tanken), på denne V70 model, lavet i en
lidt træls kvalitet. Det svigter ganske enkelt og smelter/kortslutter, med det resultat, at tankmåleren opfører
sig underligt og i nogle tilfælde vil bilen ikke starte. Løsningen er at smide et nyt på og så er man
kørende igen. Selve reservedelen er 1 samlet "klump" og koster ca. kr. 3.500,-
... Volvo anbefaler officielt IKKE en skylning. Men jeg tror de fleste herinde er enige om, at det vist giver god
mening med en skylning for hver ca. km 60.000. Prisen lægger ml. kr. 2.500,- og op til kr. 3.500,- alt
efter hvor du spørger.
Pøj pøj med købet.
SuperSaxe skrev:... ifølge mine kilder er tankarmaturet (som sidder på selve tanken), på denne V70 model, lavet i en
lidt træls kvalitet. Det svigter ganske enkelt og smelter/kortslutter, med det resultat, at tankmåleren opfører
sig underligt og i nogle tilfælde vil bilen ikke starte. Løsningen er at smide et nyt på og så er man
kørende igen. Selve reservedelen er 1 samlet "klump" og koster ca. kr. 3.500,-
... Volvo anbefaler officielt IKKE en skylning. Men jeg tror de fleste herinde er enige om, at det vist giver god
mening med en skylning for hver ca. km 60.000. Prisen lægger ml. kr. 2.500,- og op til kr. 3.500,- alt
efter hvor du spørger.
Pøj pøj med købet.
gälleryd skrev:SuperSaxe skrev:... ifølge mine kilder er tankarmaturet (som sidder på selve tanken), på denne V70 model, lavet i en
lidt træls kvalitet. Det svigter ganske enkelt og smelter/kortslutter, med det resultat, at tankmåleren opfører
sig underligt og i nogle tilfælde vil bilen ikke starte. Løsningen er at smide et nyt på og så er man
kørende igen. Selve reservedelen er 1 samlet "klump" og koster ca. kr. 3.500,-
... Volvo anbefaler officielt IKKE en skylning. Men jeg tror de fleste herinde er enige om, at det vist giver god
mening med en skylning for hver ca. km 60.000. Prisen lægger ml. kr. 2.500,- og op til kr. 3.500,- alt
efter hvor du spørger.
Pøj pøj med købet.
Jo Volvo anbefaler skylning heroppe i Sverige, MEN kun polis, ambulance og taxier ved hver 60.000km, jeg har talt med en ven som arbejder på Volvo, og han siger at det er bedre for dem at skifte en gearkasse for en kunde, fram for at skylle den igennem, de har jo en hel koncern der skal have lön osv, men skyl den hvis du vil beholde den längere end til garantitiden udlöber.
hhartmann skrev:Ok, der er ikke så meget at rafle om, den skal skylles igennem, er det kun Volvo der kan gøre det?
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster