V70 - råd ifm køb af brugt V70?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 - råd ifm køb af brugt V70?

Indlægaf GET » man dec 07, 2015 11:38 am

Hej

Jeg har muligheden for at købe en brugt V70'er, og vil gerne høre om der er nogen der er bekendt med at netop denne serie skulle være kendt for bestemte fejl.
Jeg spekulerer mest på det firehjulstræk med hvilket jeg overhovedet ikke har erfaring.
Det er en V70 AWD D5 med 215 hestes motor, automat gear og i øvrigt en hulens masse andet udstyr.
Bilen er fra 2011 og har kørt knap 100.000.
Bilen er flot og velholdt, og den kører dæleme godt, så jeg står lidt og hopper.

Stor hilsen
Gert
Volvo XC70, årg. 2016
- 4. Volvo st. car i rækken ...
GET
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs feb 18, 2014 17:48 pm

Re: V70 - råd ifm køb af brugt V70?

Indlægaf Claus » man dec 07, 2015 13:28 pm

Med hensyn til AWD så er der kun et krav der skal overholdes.
Alle 4 hjul skal være ens og når de slides skifter man altid alle 4 husk reservehjulet skal være ens med de hjul der er på bilen. Jeg har 5 sommerdæk og 5 vinterdæk.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: V70 - råd ifm køb af brugt V70?

Indlægaf gälleryd » man dec 07, 2015 15:14 pm

Det er helt rigtigt hvad Claus skriver, men jeg vil også lige sige, at få skiftet/skyllet gearkasseolien, hvis du har planer om at beholde bilen länge :) , og få tjekket dit kileremstrammerhjul og kilerem, for jeg har oplevet at når den knäkker, så kan den smadre plastkåben til tandremmen, og så er chancen stor at motoren slutter med at leve, det skete sidste år for en af mine venner, og det blev en regning på en sprit ny motor, men det er generalt ikke noget problem, og bilen körer som en dröm.
HUSK at lufttrykket i däkkene også helst skal väre ens, ja og samme däkmärke på alle 4, eller 5 til et evt reservehjul, det har haldex-systemet bedst af, hvor det i dem med viskose fra 96-02/03 var en nödlösning fra Volvos side, det var tit at vinkelväxlen/vinkelgearet gik i stykker, men er man bevidst om det kunne man köre langt, jeg har set dem gå i stykker fra 150.000km og op til min 500.000km, jeg mener at den du har kik på körer med haldex-system nr 4 eller 5, nå men det var lidt ar min erfaring vdr Volvos awd, jeg er fuldt tilfreds med de 2 vi har lige nu, og var det faktisk også med de 2 andre vi havde for nogle år siden, men det var 99 og 00 v70xc 2.4t, den ene var fejlfri, og den anden måtte vi bytte vinkelgear og noget der hedder hylsen, ved ikke hvad den kaldes på dansk, men det er en aksel med stråler i, som kan blive blanke/ödelagte med tiden, men på de nyere er de forstärkte i bedre matriale.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: V70 2001 og 3 gæster