Aircondition køling forsvinder efter 4 uger

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Aircondition køling forsvinder efter 4 uger

Indlægaf soele » ons jul 20, 2016 21:56 pm

Hej
Jeg har fået gas på min 2001 V70 det virkede Super i 4 uger og lige på en gang forsvandt den kolde luft.
Der er er kommet en hvæse lyd ved start af bilen hvis aircondition er tændt. Slukker jeg for blæser og tænder igen forsvinder denne lyd og jeg kan skrue op for blæser hastigheden uden lyden.
Jeg har lagt mærke til at blæser ved køleren ikke køre ret meget selv om aircondition er tændt, køre denne ikke normalt hvis aircondition er aktiv?
Kan den have blæst det hele ud ved for højt tryk?
Hvor sidder aktiveringen til blæseren sensor eller lignende?

Mogens
soele
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: søn mar 13, 2016 21:34 pm
Geografisk sted: Horsens

Re: Aircondition køling forsvinder efter 4 uger

Indlægaf michaels » tors jul 21, 2016 8:04 am

Hej Mogens.

Er der sporstoffer i motorrummet?
Jeg har været gennem noget lignende med min egen bil gennem det sidste år.
Efter skift af kompressor for et år siden, hvor det virkede 5 mdr, begyndte den at skyde lidt af gassen ud gennem overtryks ventilen på kompressoren.
Det var vilkårligt om det var i tomgang eller ved kørsel.
Den blev efterfyldt 3 gange, hvor også reduktionsventilen, den som sidder lige bag brandvæggen, blev skiftet.
Intet hjalp og værkstedet kunne ikke finde ud af hvad det var. Deres bedste bud var en ny kompressor.
Jeg kørte så til Volvo Genbrug i Hvidovre, som både er ophugger og Volvo værksted.
De havde aldrig set det symptom før. Efter hjælp fra et andet firma som udelukkende laver aircon, virker det til de har fixet fejlen.
Anlægget er blevet gennemskyllet og der er derefter fyldt 750 gr. gas på. Desværre er der ikke et filter som opsamler hvad der måske har været i anlægget, så man kan ikke sige om der var en eller anden klump i systemet, men det har virket siden. (8 dage) :-)
Volvo foreskriver 1000 gr, men i Hvidovre er deres erfaring at det er for meget. De siger at der ved højere udetemperaturer opbygges for højt tryk, når der er 1000 gr på.
De har tidligere været en del af Bilia og de har stadig fuld adgang til Volvo´s systemer, så man skal ikke ligge så meget i at de også er ophuggere.
Jeg er klar over du ikke sådan lige kommer til Hvidovre :-)
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: søn maj 10, 2015 16:26 pm
Geografisk sted: 2300 S


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 15 gæster