Beskyttese af ny bagpotte.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kim S » fre sep 23, 2016 10:40 am

Jeg har købt en ny bagpotte til min dyt ( V70 2.4T AWD 2001 ) er der nogen der har haft held med at "for" beskytte den, altså at give den extra beskyttelse i form af noget kold galvanisering eller andet.
De er jo ikke ligefrem gratis... gerne råd fra nogen der HAR prøvet det og kan sige at det de har gjort virker.
Også lige en tak til Claus herinde fra for den lille gennemgang at min bil :D
Pas på ham ( Claus ) den slags mennesker er GULD værd for et forum som dette, mere hjælpsom og flinke mand skal man lede LÆNGE efter :D ....
Så igen TAK CLAUS ..... undskyld jeg råber :lol: men det kan ikke siges nok.
Kim.... en glad forum bruger :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kingo » fre sep 23, 2016 17:58 pm

Lyder til at du har købt original ?

Jeg så at man kan få en ny (ukendt kvalitet...) til ca 600,- DKK plus lidt fragt
http://m.ebay.co.uk/itm/Volvo-V70-2-3-2 ... 1450973103

Jeg tror det bedste du kan gøre er at købe rustfrit - så holder det. Det er vist ikke så dyrt i Sverige - feks raka rör.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kim S » fre sep 23, 2016 22:22 pm

Dem man kan købe billigt på ebay er ikke en pot pis værd, de er som regel svejst/punkt svejst rund i kanten af hele potten, og de er af meget tyndt metal... man skal gå efter dem der er valset sammen hele vejen rundt..
Man kan bare se på vægten af dem, de vejer lidt over halvdelen af hvad en kvalitets potte vejer.
Det er ikke en orginal potte jeg har købt, det er en Bosal, den er lidt billiger end en orginal, men i en kvalitet som er 100% på højde med en volvo potte.. ( har lidt på fornemmeren at Bosal, walker er dem der laver de orginale til volvo, de vejer det samme 8) ) .
Men vil godt lige give den en god start på dytten og evt give den lidt længre liv som potte :D
Husk man kan spare sig ind i flere problemer end man havde :? vi vil alle spare lidt på vores mønter .. bare man gør det fornuftigt, så kan det godt lade sig gøre..... :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kingo » lør sep 24, 2016 8:30 am

Du kan få en komplet rustfri udstødning for ca 5000,- svenske pesetas - http://www.ferrita.com/en/car/rostfria- ... t-24d-24d5

Så skulle den gerne holde nogen dage :wink:

Min originale har holdt 11 år og den har kørt 155.000km - den er så også gået helt fra ovenpå nu.

Hvad koster walker'en?
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf JensTr » lør sep 24, 2016 11:49 am

Hej. Blot for at dele min erfaring. Jeg fik sat en Walker, eller hvad den nu hedder, fra katalysator og tilbage på, da jeg købte bilen for ca 5 år siden. Efter 3,5 år var den færdig og faldt nærmest fra hinanden, da vil pillede den af. Har nu en fået en ferrita rustfri på. Håber den holder mere end 3,5 år:)

vh
Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: tirs sep 27, 2011 22:42 pm
Geografisk sted: Tølløse

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kingo » lør sep 24, 2016 13:40 pm

JensTr skrev:Hej. Blot for at dele min erfaring. Jeg fik sat en Walker, eller hvad den nu hedder, fra katalysator og tilbage på, da jeg købte bilen for ca 5 år siden. Efter 3,5 år var den færdig og faldt nærmest fra hinanden, da vil pillede den af. Har nu en fået en ferrita rustfri på. Håber den holder mere end 3,5 år:)

vh
Jens

Er det en almindelig ferrita? Hvad gav du for dem?
Og hvordan er lyden på den? Larmer den mere end den originale?
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf JensTr » lør sep 24, 2016 14:39 pm

Hej. Det er en feritta sport. Jeg faldt for det blankpolerede afgangsrør. Den kostede 4595 incl moms og forsendelse.
Den larmer mere end en original ved lave omdrejninger i fx byen, synes jeg. Men min familie siger, at de ikke kan høre det. Jeg tror, at jeg en anden gang ville købe den, som ikke er sport. Så vigtigt er et blankpoleret afgangsrør heller ikke:) Den skulle have samme støjniveau, som den originale ifg. feritta.

Vh

Jens
2002 v70 2.3 T5 aut. + 330.000 km
JensTr
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 150
Tilmeldt: tirs sep 27, 2011 22:42 pm
Geografisk sted: Tølløse

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kingo » søn sep 25, 2016 8:46 am

Ok. Jeg kan se at raka rör laver sættet til 3800,- SEK - http://www.rakaror.o.se/avgassystem/volvo.html
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Peter_C » søn sep 25, 2016 8:50 am

Jeg har en Ferrita Sport på min V70 2.5T og jeg synes ikke man bemærker noget ekstra larm.
Det er ihvertfald så lidt at hvis man havde købt den for den sportslige lyd, ville man føle sig snydt :-)

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Peter57 » søn sep 25, 2016 9:51 am

Hej.
Sjovt så forskellige vi er, i kalder det larm og jeg er vild med den fede lyd, selv min kone savnede lyden fra udstødningen på min S60'er med OBX. Jeg har fået monteret Sportflow fra BSR, overvejer nu at få monteret forrør, så der kommer lidt mere fed lyd. Mener at prisen på rustfri udstødning fra Ferrita, Simons, Sportflow med flere, er billigere end originalt fra Volvo.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kim S » man sep 26, 2016 10:00 am

Ja der er mange meninger om hvad der er hvad med udstødninger :D .. det er godt vi ikke er ens... nøhj det ville være kedligt :D
Det er en Bosal jeg fik fat i ... helt ny, var købt til mandens gamle bil, fik ikke sat den på så har bare ligget på "lager" og da den endelig skulle på ... jep så var den forkert, mit held for fik den for 1000 8)
En walker der kun holder i 3 ½ år :? er du sikker på at det var en orginal og ikke en kina model ? eller bor du vad det salte hav, et eller andet stemmer ihvertfald ikke, der er noget der spiller ind :(
Nu har jeg givet potten en omgang koldgalvanisering ( så den kan holde til varmen uden at falde af i flager ) har talt med en der har sin bagpotte på fra 99`og den så forbavsende godt ud :shock: den havde så fået det samme som jeg lige har givet min... :D
( ja ups ... det var er walker :D ) så man kan altså købe sig tid ved at gøre noget...
jeg hører så til gruppen af ikke så meget lyd/larm, syntes min har en dejlig ( lidt ) dyb brummen, der passer godt til bilen, nu må jeg så se om den nye giver samme lyd som den orginale der sidder på nu, i mit hoved burde bilen i det hele taget sige lidt mere når man tager i betragtning af at det er en 2½" der sidder på ( men fint med mig at den ikke gør :)
Så skal jeg bare have fat i en ny højer aksel med leje ( eller følge Claus`s metode og sætte et nyt leje på ) og så lige nye bremseskiver, klodser og bakker hele vejen rundt, der skal skiver på der er gennemboret og rillet, da jeg ret tit køre med ca 1,5 ton på krogen og alm ventileret skiver ikke kommer af med varmen hurtigt nok på landevej med lidt bakker og sving, så heller livrem OG seler.... :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Peter57 » man sep 26, 2016 10:34 am

Hej.

Hvilke skiver/klodser har du tænkt at købe.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kingo » man sep 26, 2016 11:00 am

Har ofte læst at Bosal/ Walker nemt kan være rustet væk på 2-3 år...

Har også læst at hvis du sætter en original på så holder den heller ikke så længe som den originale der sad på fra starten. Min har nu holdt i 11 år og 157.000km - hvilket jeg synes er OK - men jeg tror jeg prøver en rustfri inden vinter.

Et gammelt råd lyder også at du kan male den med linolie - det skulle danne et tæt lag når det brænder fast i potten - men det hjælper ikke på at det oftest er indeni at udstødningerne ruster op først....
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf Kim S » man sep 26, 2016 15:45 pm

Kunne godt tænke i brembo til bremser, har kørt med dem på næsten alle biler jeg har haft, men har kik på 2 andre mærker bla zimmermann og så nogen fra usa... men har ikke rigtig bestemt mig endnu.
Man kan jo få alt til at gå i udu på ingen tid, også udstødninger... mange små ture er en god måde at få dem til at holde i 3-4 år, de bliver ikke gennemvarme og danner kondens som så ligger og sejler i div potter..
Jeg skal ikke kunne sige at hverken bosal og walker kan holder i så og så mange år ... og en orginal holder nok ikke bedre...... men når det så er sagt... så findes der oceaner af kopi vare derude under div. navne og de holder sgu ikke længe, om det har været tilfældet i de tilfælde skal jeg lade være usagt... :)
Men det hele startet sådan set med om der var nogen der havde prøvet nogle måder at beskytte sin bag potte, men det er åbenbart ikke tilfældet, så nu har jeg gjort hvad JEG tror kan beskytte den lidt :D
Så er den ged vist barberet... :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Beskyttese af ny bagpotte.

Indlægaf lhb » fre sep 30, 2016 19:13 pm

jeg havde ferrita på min tidligere bil og da jeg solgte den havde det siddet på en 7-8 år og så stadig ud som nyt.
På min nuværende er det stadig det originale, så det har holdt 19 år, men der er nu kommet et lille hul hvor det bagerste afgangsrør går ud af potten.
Det har jeg lappet, men det lever nok på lånt tid
Volvo S70 1997 2.3T R 346000 km sort
Brugeravatar
lhb
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 130
Tilmeldt: tirs jul 10, 2007 20:45 pm
Geografisk sted: Albertslund

Næste

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster

cron