svagheder på volvo 740 ??

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

svagheder på volvo 740 ??

Indlægaf Kaae » ons jul 26, 2006 0:02 am

Hej alle :D

overvejer om turen nu er tid til at skifte til 740 efter at have kørt i 240 i nogle år.. Har 740 nogle svagheder, man skal være opmærksom på ? ligesom 240 hvor typisk bagklap er rusten og rust under bagkofanger og typisk de bageste bærearm...

Mvh Kaae 8)
Kaae
 

Indlægaf Volvo4life » ons jul 26, 2006 19:58 pm

Er der tale om ældre 740ere er problemet rust. Vælg gerne en fra 88 og frem. Enkelte motorvarianter kan være mere vedligholdelseskrævende end andre.

Måske hvis du skriver mere præcis hvilken type/model 740 du tænkte at købe kan der være nogle særlige ting for denne.

Mvh
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Kaae » lør jul 29, 2006 23:29 pm

Volvo4life skrev:Er der tale om ældre 740ere er problemet rust. Vælg gerne en fra 88 og frem. Enkelte motorvarianter kan være mere vedligholdelseskrævende end andre.

Måske hvis du skriver mere præcis hvilken type/model 740 du tænkte at købe kan der være nogle særlige ting for denne.

Mvh


Hej igen :D

Det skal være en st.car.. men har ikke tænk over årgang eller motortype,selvføglelig jo flere heste den jo bedre, den skal bare general være pænt i det..
Mvh Kaae
Kaae
 

Indlægaf Duett » tirs aug 01, 2006 20:38 pm

Hej igen Kaae. 740 stc. er en dejlig bil. Ingen V6 og ingen diesel!!! Køb en med volvo motor, så går det aldrig helt galt! Tag dig god tid og find et eksemplar UDEN nogen form for rust eller begyndende rust! En 740 er lige så stærk som 240, men den er en møgspand at lave rust i. Når det fine eksemplar er fundet , får du givet den undervognsbehandling hvert 2. år, så har du bil i rigtig rigtig mange år God jagt! Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Kristian » fre aug 04, 2006 14:03 pm

Speedometeret og tamkarmaturet er noget af det som bliver defekt i 700 serien, så de bør kontrolleres før køb, udskiftning er nemlig ikke billig.
Det er også bedst at undgå B230K motoren, da der tit er karburatorproblemer med denne.
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg

Indlægaf Volvo4life » tors aug 10, 2006 10:54 am

Du skulle måske også undgå 16v udgaven (B234F) da den kræver lidt mere vedligholdelse. Læs: tandrem og balanceremme skal skiftes reglmæssigt da et brud vil betyde en masse skæve ventiler. Ellers er det en dejlig motor som er meget glad for omdrejninger.

Mvh
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Gæst » fre aug 11, 2006 22:56 pm

Elcentralen/sikringsboksen kan være fyldt med løse forbindelser på 740 modellen. Der kan være en del rust i undervognen på nogle vogne men det kan sagtens lade sig gøre at finde en fornuftig bil. kig især i hjulhusene foran og bagved forhjulene, samt bagklappen på stc. modellen.

mvh. Volvosmeden
Gæst
 

Indlægaf Duett » lør aug 12, 2006 21:05 pm

Hej alle. Jeg har aldrig set en stc. bagklap på 740 ruste op, den er nemlig i aluminium! He He Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf Volvosmeden » lør aug 12, 2006 22:06 pm

Nå nej ikke rust i den forstand men de irrer ved håndtaget, har set flere hvor aluminiumen smuldrer væk.
Volvosmeden
 


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster