C70 T5

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

C70 T5

Indlægaf rske » fre dec 09, 2016 7:19 am

Hej forum,

Jeg er i den situation, at jeg har mulighed for at overtage en C70 Coupé T5 Aut. fra 98 til hvad jeg betragter som en meget rimelig pris. Det er dansk bil fra ny, har fuld servicebog fra Volvo og står originalt. Jeg kan se, at der på visse sider spekuleres i, at det er en kommende klassiker. Hvad er jeres vurdering? Er det værd at bevare en sådan bil som investering på lang sigt? Jeg ved at det er ren gætværk hvad der bliver klassikere i fremtiden, men vil gerne høre jeres inputs :)
rske
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre mar 19, 2010 19:46 pm

Re: C70 T5

Indlægaf Peter_C » fre dec 09, 2016 10:49 am

Jeg tror/synes/mener ikke den ligger lige til højrefoden som stensikker klassiker. Den er ikke pæn nok til at blive eftertragtet på udsenet alene (som P1800) eller har køreegenskaber der sætter den i en klasse for sig selv. Jeg tror den havner i samme klasse som 262C og 480ES. Min mavefornemmelse går mere i retning af en urørt low milage 850R Stationcar med "de rigtige" fælge, manuelt gear og fuld læder. Den ville jeg gå efter hvis jeg havde pladsen og pengene ... og fandt den.

... men det er jo dejlig ansvarsfrit at komme med sine bud på fremtiden :-)
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: C70 T5

Indlægaf rske » fre dec 09, 2016 17:28 pm

Hej Peter

Tak for inputs. ja, det er ganske gratis at komme med sit bud :) og ja, en gul T5-R med lav km-tal er nok noget sikrere :). Der var faktisk en sådan til salg for nyligt, men havde vidst gået næsten 300.000 km. Jeg aner jo heller ikke om det bliver en klassiker eller ej, da jeg søgte kunne jeg bare se, at der var snak på nogle forums for Volvo, at i særdeleshed T5 udgaven måske havde potentialet. Kan også se, at de pæne eksemplarer i Tyskland holder en nogenlunde pris.

Jeg endte med at tage den i dag. Jeg kunne få den for 45.000 kr. og den står helt utroligt flot. Jeg køber normalt og sælger biler til eksport til daglig, og har familie i Schweiz. Så kan være løsningen bliver at trække afgiften på den og have den stående i udlandet. Så kommer den til at stå mig i netto 10.000 kr. Så må tiden vise om den skal til jernhandlen eller pylres om :)
rske
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: fre mar 19, 2010 19:46 pm


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster