Side 2 af 2

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: tors dec 21, 2017 23:49 pm
af Anders_H
Nå en lille Update. Fyret ville stadig ikke køre normalt og jeg kunne ikke lægge tændtider ind. Kjøller sagde, at hvis fyret kan køre uanset hvordan, så fejler det ikke noget - ergo måtte fejlen være timeren. Af med timer og på med remote. Og så spiller.
Next up: Montering. Jeg vil helst ikke knalde skruer gennem torpedoen. Er der nogen, der kender en smart måde at sætte fyret? Det bliver ikke foran venstre forhjul. Har hørt en snakke om en plade specielt til hydronic til V70?

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: fre dec 22, 2017 10:37 am
af Claus
Hvis du skifter luftfilteret ud til et lille sportsfilter så kan der muligvis være plads der hvor luftfilterkassen sidder.

Jeg har kun monteret benzin fyr på Volvo 144 med B20 motor og der var der god plads i motorrummet det var tilbage i 1974. Den gang var det et Bosch fyr som var kæmpe stort og med store varme slanger ind i kabinen. Motoren blev varmet ved et vandkappe der sad rundt om fyrets udstødning.

Håber du får plads og det kommer til at virke.

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: fre dec 22, 2017 21:38 pm
af Klågem
Hvorfor ikke montere foran v-forhjul. Der er jo pladsen.

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: lør dec 23, 2017 0:11 am
af Anders_H
Klågem skrev:Hvorfor ikke montere foran v-forhjul. Der er jo pladsen.

Ville bare være ked af at vandet går eller fyret en dag ikke virker. Det er jo nærmest umuligt at komme til bag kofangeren. Jeg kan vitterligt intet finde om montering eller andet omkring Volvo og fyr i 850/v70.
Jeg har fået en bekendt til at bukke en rustfri plade til mig, som jeg prøver at montere op af torpedoen.

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: lør dec 23, 2017 8:13 am
af Klågem
Anders_H skrev:
Klågem skrev:Hvorfor ikke montere foran v-forhjul. Der er jo pladsen.

Ville bare være ked af at vandet går eller fyret en dag ikke virker. Det er jo nærmest umuligt at komme til bag kofangeren. Jeg kan vitterligt intet finde om montering eller andet omkring Volvo og fyr i 850/v70.
Jeg har fået en bekendt til at bukke en rustfri plade til mig, som jeg prøver at montere op af torpedoen.

Det tager 20 min. At afmontere fyret bag kofangeren. Og det sidder godt beskyttet der.

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: lør dec 23, 2017 9:28 am
af Anders_H
Klågem skrev:
Anders_H skrev:
Klågem skrev:Hvorfor ikke montere foran v-forhjul. Der er jo pladsen.

Ville bare være ked af at vandet går eller fyret en dag ikke virker. Det er jo nærmest umuligt at komme til bag kofangeren. Jeg kan vitterligt intet finde om montering eller andet omkring Volvo og fyr i 850/v70.
Jeg har fået en bekendt til at bukke en rustfri plade til mig, som jeg prøver at montere op af torpedoen.

Det tager 20 min. At afmontere fyret bag kofangeren. Og det sidder godt beskyttet der.

Kan du fortælle hvordan? Kan som sagt intet finde. :)

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: lør dec 23, 2017 17:21 pm
af Shadows
Jeg fik mit fyr monterer op af topedoplafen i motorrummet. Brugte de medfølgende beslag til monteret det med. Ingen specielle plader eller lignende.
Jeg kan måske finde billeder efter nytår.

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: lør dec 23, 2017 22:08 pm
af Anders_H
Shadows skrev:Jeg fik mit fyr monterer op af topedoplafen i motorrummet. Brugte de medfølgende beslag til monteret det med. Ingen specielle plader eller lignende.
Jeg kan måske finde billeder efter nytår.

Yes men jeg er bare helst fri for at lave (og måske efterlade) huller i karossen, når jeg skal sælge bilen.
Du må gerne vise billeder! :)

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: søn dec 24, 2017 0:20 am
af Shadows
Du lader da bare fyret følge med bilen, så er der ingen huller. ;-)
Eller lader de indfarvede skruer sidde :-)

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: søn dec 24, 2017 0:55 am
af Anders_H
Pladen er allerede lavet. Har modtaget dette billede her til aften. Er designet til at sidde lige under stelnummeret bag motoren/foran torpedoen.

Re: Volvo V70 -2000 benzinfyr

Indlæg: tirs apr 03, 2018 11:52 am
af Anders_H
Hej igen alle,
Jeg har brugt mit fyr med fornøjelse den seneste tid. Dog synes jeg ikke, at kabinen er sådan vildt varm at komme ud i. Mere lunken. Jeg havde min mekaniker til at installere styring, samt fastmontere udstødning og benzintilførsel.

Han monterede en fan-master fra kjøller. Han påstod, at jeg skulle indstille den til mellem-trin. Hvad står jeres på?
Desuden skulle jeg sørge for, at varmeregulering stod på max varme, når jeg efterlod bilen. Det troede jeg ikke var nødvendigt, men det giver god mening, for når kabinen er blevet varm, så åbner den lidt for kold luft og blander med varm, så jeg ville efterlade bilen med blandet varm/kold, og så kan fyret ikke klare det. Jeg troede blot, den skruede ned for blæseren, når kabinen var varm.