Eftermonter brugt parkeringsvarmer

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Eftermonter brugt parkeringsvarmer

Indlægaf Eran74 » man apr 10, 2017 22:19 pm

Er der nogen der ved om man kan eftermontere en brugt parkeringsvarmer?
Jeg tænker på om en brugt kan kodes af Volvo til min bil. Når jeg kigger på en ny styreenhed til benzinvarmer så passer den til en masse volvomodeller men de brugte er beskrevet at de kunne passer til nogle bestemte modeller og kun nogle bestemte årgange. Tænke derfor at en ny styring bliver tilpasse med sw til en bestemt model og er så bange for at Volvo ikke kan kode en brugt som har siddet i en S80 årgang 2002 så den passer til min S60 2006.
Nogen der ved noget om det at bruge et fyr fra en model i en anden model Volvo?
Mæske er det bare bilen der skal kodes og så kan den fungere med alle Volvo fyr? Undrer mig bare over at dem der sælger brugt i SE beskriver at den passer meget snævert til model og årgang.
S60 2005 Benzin 2.4
Eran74
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: ons jun 01, 2016 20:39 pm

Re: Eftermonter brugt parkeringsvarmer

Indlægaf Ulrik Friis » tirs apr 11, 2017 2:33 am

Ja, det kan eftermonteres. Der findes vejledninger i hvordan man gør.

Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende for S60, men Volvo opgraderede al elektronik i V70eren fra 2005. Og det spiller ikke sammen med elektronikken fra de gamle.

Så du skal nok have fat i en styreenhed, som din bil med sikkerhed kan snakke med. Jeg tvivler på de har lavet om på fyret, så det tror jeg er ligeglad med om det er en ny eller gammel boks der fortæller det, hvornår det skal køre hhv. stoppe.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Eftermonter brugt parkeringsvarmer

Indlægaf Eran74 » tors jan 18, 2018 21:46 pm

Så er benzinfyret installeret og kodet. Jeg fandt et brugt fyr i Sverige fra samme årgang. Det spiller bare. Dejligt at indstille at bilen skal være varm kl 16:30 og så komme ud og åbne døren og mærke varmen strømme ud i mod sig og se at bilen er driftvarm straks den starter :P
S60 2005 Benzin 2.4
Eran74
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: ons jun 01, 2016 20:39 pm

Re: Eftermonter brugt parkeringsvarmer

Indlægaf Anders_H » lør jan 20, 2018 20:52 pm

Stærkt. Jeg har selv været i gang i dag. Fyr monteret, men strøm er trukket noget nødtørftigt, da tiden ikke var med mig.

Måtte du til Volvo?
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Eftermonter brugt parkeringsvarmer

Indlægaf Kingo » søn jan 21, 2018 10:21 am

Hvis andre en dag mangler vejledningen ligger den her: http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 0%20(00-08)%202005

Hvor lang tid tog operationen?
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Eftermonter brugt parkeringsvarmer

Indlægaf Eran74 » søn jan 21, 2018 18:18 pm

Hvor lang tid det tog?
Det der tager længst tid er at finde ud af om man har alle dele og gennemlæse vejledningen mange gange for at være sikker på at man har forstået det hele. Specielt når man køber brugt (originalt) fyr og supplerer op men nye dele for at have det hele. Det eneste uoriginalt jeg har brugt er selve benzinrøret mellem pumpe og fyr og selve benzinpumpen. Volvos benzinrør er består af flere forskellige slangetyper/rør som skulle samles flere steder og som kostede 1.000 kroner. Jeg brugte i stedet et benzinrør (uden samlinger) for et firma som installere bilvarmers og han kunne give mig den rigtige type ud fra navnet på fyret. Volvos egen benzinpumpe koster 2.175 kr. Jeg fandt en uoriginal i DE til 400 kr.
Bilens ledningsnet er forberedt for fyret så det var egentlig kun benzintilførsel og tilslutning til kølesystemet som skulle laves. Så jeg brugte vel en lørdag på selve indgrebet.
Jo jeg var ved volvo for at få det kodet. Det virker ikke uden kodning. Det var heller ikke helt billigt at få det kodet: 2.400 kr inklusiv en funktion som hedder restvarme hvor man kan aktivere fyret cirkulationspumpe sammen med kabineblæser så man kan få det sidste varme ind i kabinen mens man venter med bilen slukket.
S60 2005 Benzin 2.4
Eran74
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: ons jun 01, 2016 20:39 pm


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster