Side 1 af 1

XC 90 overvejelser

Indlæg: lør aug 05, 2017 22:06 pm
af Henning.T
Jeg går og overvejer og skifte min gammel V70 ud med en XC 90 kikker lidt på en 2,5T da jeg ikke har råd til vægt afgiften til en diesel.
Pengene er også små cirka 150,000 kr

Så kommer spørgsmålet.
Kikker i Tyskland efter en. Men hvordan regner man lige afgiften ud ?
Og skal man være på vagt med noget hvis man køber i Tyskland?
Og ville i vælge diesel istedet for benzin. (Køre cirka 15000 km året)
Skal være plads til 4 min.

Skulle jeg heller vælge en XC 60 ?

Mangler lidt hjælp :-)

Nogen der kan guide mig lidt :-)

Re: XC 90 overvejelser

Indlæg: lør aug 05, 2017 22:15 pm
af Shadows
Henning.T skrev:Jeg går og overvejer og skifte min gammel V70 ud med en XC 90 kikker lidt på en 2,5T da jeg ikke har råd til vægt afgiften til en diesel.
Pengene er også små cirka 150,000 kr

Så kommer spørgsmålet.
Kikker i Tyskland efter en. Men hvordan regner man lige afgiften ud ?
Og skal man være på vagt med noget hvis man køber i Tyskland?
Og ville i vælge diesel istedet for benzin. (Køre cirka 15000 km året)
Skal være plads til 4 min.

Skulle jeg heller vælge en XC 60 ?

Mangler lidt hjælp :-)

Nogen der kan guide mig lidt :-)


Med de km om året ville jeg også vælge en benziner. Enten 2.5T eller V8.
I tyskland skal altid være på vagt om kilometer stand passer med hvad den ret faktisk har kørt og om servicebog også er udført løbende og ikke bare skrevet ind på én gang. Hvis man googler en forhandler eller sælger og der er for mange østeuropæiske navne i ledelse skal man også lede videre, har jeg lige lært.
Den gamle XC90 kunne godt miste baghjulstrækket. Det skal man checke om det virker.

Du får ikke mange XC60'ere for 150.000 Kr (hvis du altså mener at de 150K er når afgiften er betalt)

Re: XC 90 overvejelser

Indlæg: tirs aug 15, 2017 11:49 am
af Ulrik Friis
Jeg vil sige som Shadows: Benzin.

Jeg har ikke forstand på Volvos AWD, men ellers går XC90eren jo for at være en solid Volvo.

Mht. afgiften ved import er de nye regler, at hvis afgiftsgrundlaget, altså bilens pris uden afgift er under 106.600 kr så er afgiften 105%. Derover er den 150%. Vurderes prisen at være 120.000 kr skal du altså betale 105% af 106.600 kr og 150% af 13.400 kr.

Men jeg ved ikke hvordan Skat vurderer en bils pris uden afgift. Tidligere havde det ikke noget at gøre med, hvad man havde givet for den. Men måske er de blevet lidt mere virkelighedsnære.

Du kan næppe få fingre i en XC60 til under 250.000 kr. Til gengæld koster en XC90 V8 nok ikke så meget som de andre motorudgaver.

Re: XC 90 overvejelser

Indlæg: man aug 21, 2017 11:37 am
af jimDK
Ulrik,
er det ikke registreringsafgiften (for nye biler) der beregnes på den måde?
http://bilmagasinet.dk/guides/nye-afgif ... ugte-biler

For afgift ved import, gælder vist stadig at det er en anslået dansk salgspris, som danner grundlaget.

Re: XC 90 overvejelser

Indlæg: man aug 21, 2017 18:34 pm
af kimbo
Hvis man importere en bil fra udlandet beregner SKAT afgiften ud fra, hvad en tilsvarende model vil koste i Danmark. Man kan på SKAT'S hjemmeside beregne ca pris på hvad afgiften bliver, det er også muligt at se hvad afgiften har været på biler, der har været hentet hjem til Danmark. Der findes firmaer hvor man kan få betale dem, for at hente bilen og de betaler registreringsafgiften til SKAT.

Du fortæller dem hvor mange penge du har til en bil, så sørger de for resten..... Du kan også bede om bindende registreringsafgift hos samme firma, mener det koster 600,- kr/bil

Har selv hentet en V70, D3 fra 2011 i Sverige, lavede selv arbejdet fordi jeg synes det andet var dyrt. Deres vurderinger lå langt over de tidligere vurderinger hos SKAT, men de skal jo også tjene på det :D

Tjek SKAT's hjemmeside MOTOR - MOTORAFGIFT - REGISTRERRINGSAFGIFT

God fornøjelse :D