Hjælp til første volvokøb

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Hjælp til første volvokøb

Indlægaf nexium » fre dec 29, 2017 15:35 pm

Jeg har søgt efter lidt forskellige V70’ere i den billige ende, for at se hvad man kan få til små penge, hvis de har kørt lidt kilometer.
I dag har jeg for sjov leget med tanken om at købe en ’engangs’ volvo til en billig pris, da mit bilforbrug/behov de næste halvandet års tid ikke er så stort, om end stort nok til at jeg overvejer at købe en. På sigt vil jeg dog købe en nyere.
Der er ikke noget seriøst ved søgningen, men jeg vil dog høre jer for/imod at købe dem i den helt billige ende af skalaen, dvs. 25.000-40.000 kroners skalaen (plus/minus). Kan man lige så godt bare lade være, da de næsten er skrot-klar?

På dba.dk er der to som springer i øjnene ved at have kørt en del mindre km end de andre i pris-klassen.
Den ene er denne V70 fra 2002 som har kørt ca. 258.000 km, til omkring 26.000 kr (som man sikkert kan prutte ned), men den ser dog lidt medtaget ud.
https://www.dba.dk/volvo-v70-24-170-aut/id-1040235361/
Der er en del buler, forsædet er revnet, noget som sikkert vil løbe op, hvis man har lyst til at udbedre det.
Det eneste som dog rigtigt bekymre mig ved den, er billedet af motorrummet. Det ligner rust bag til, altså mellem kabinen og motorrummet. Er det absolut no-go, eller noget man finder i alle biler fra 2002? Samt automatgearet, det er vel mere risikabelt end manuelt gear ifht evt. manglende vedligehold? (sælger skriver at den skal skylles, samt at tandrem er skiftet ved 152.000)

Den anden er fra 2001, kørt ca. 200.000 km, koster ca. 38.000 kr.
https://www.dba.dk/volvo-v70-24-140-ben ... 040168461/ , Der er dog to salgsannoncer på samme bil, en privat samt en forhandler-annonce, som er 10.000 kr. dyrere (her: https://www.dba.dk/volvo-v70-24-benzin- ... 504636802/ )

Hvad er faldgrupperne ved at købe så billigt?
nexium
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: tors dec 14, 2017 19:17 pm

Re: Hjælp til første volvokøb

Indlægaf Peter_C » lør dec 30, 2017 9:52 am

Kan man lige så godt bare lade være, da de næsten er skrot-klar?

Nej, men hvis man ikke kan lave noget selv, kan projekt "billig Volvo" nemt gå død i løn til mekanikeren

Det ligner rust bag til, altså mellem kabinen og motorrummet. Er det absolut no-go, eller noget man finder i alle biler fra 2002?

Det er støjdæmpningsmåtten der har set bedre dage. Det er almindeligt og ufarligt

automatgearet, det er vel mere risikabelt end manuelt gear ifht evt. manglende vedligehold?

Alt andet lige så ja, automatgearet er lidt mere risikabelt. Volvo mener ikke at olien i aut.gearkassen nogensinde behøver skiftes (medmindre det er en taxa eller en bil der liver et hårdt liv med tunge læs på krogen) Der lader dog til at være konsensus her på Volvosnak om at det er en god ide at få skyllet automatgearkassen for hver 60.000km. Det koster omkring 3-4000,-
Da den nævnte bil dels er uden turbo (den er ikke så hård ved gearkassen) samt ikke har kørt mere end 258.000 ville automatgearet ikke være min største bekymring på netop den bil.

Hvad er faldgrupperne ved at købe så billigt?

At der "hele tiden" er småting i vejen med bilen som slår bunden ud af din økonomi hvis alt skal laves på værksted

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Foregående

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster