Volvo S60 pris på køler uautoriseret værksted

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo S60 pris på køler uautoriseret værksted

Indlægaf cgs » man mar 05, 2018 23:26 pm

Hej

Jeg har i dag fået skiftet køler på min s60 2,5 T 2003/2004 med 210 hk på uautoriseret værksted, da den var revnet og utæt. Jeg betalte 2200 kroner eksklusiv moms for enheden. Til min store overraskelse finder jeg på nettet disse kølere for under 1000 kroner med moms, og der står det er original kvalitet. Er jeg blevet taget ved næsen her og i så fald, nogle råd til, hvad jeg bør gøre?

Mvh. Christoffer
cgs
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons okt 04, 2017 20:28 pm

Re: Volvo S60 pris på køler uautoriseret værksted

Indlægaf Kim S » tirs mar 06, 2018 0:07 am

At der står at det er org. kvalitet ... er jo ikke det samme som at der er...
Du kan nok ikke gøre så meget ! ! ! ud over at tjekke ting før du indleverer til rep og så få et tilbud inden de går igang, så kan du jo tjekke evt priser inden det er lavet.
Nu er det jo sådan at et værksted skal tjene penge for at være til... og dette gøres bla. ved timer de bruger ... men så sandelig også på reservedele.... det er en vigtig ting.
Værksteder køber reservedele hos deres levenradør til en "god" pris det vil sige de betaler mindre for ting end du vil kunne gøre... igen med det foremål at tjene penge...
Så hvis du ikke kan/vil selv, ja så koster det penge at få lavet.... så næste gang tjek tjek og tjek igen INDEN du siger ja = du kan spare lidt penge....
Sorry hvis det lyder hårdt, det er ikke min mening at det skal lyde negativt :D
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: Volvo S60 pris på køler uautoriseret værksted

Indlægaf Claus » tirs mar 06, 2018 0:15 am

Smil og vær glad.
Det jeg mener at det er ikke unormalt at et værksted også tjener på reservedelen.
Den kloge narer den mindre kloge. Det er surt så at være den mindre kloge, det har jeg prøvet flere gange.
Det giver erfaring men koster sure penge. Havde du selv kommet med køleren havde værkstedet sikkert taget mere for selve arbejdet.
Personligt ville jeg trække på skulderen og glæde mig over at bilen køre igen. Og aldrig bruge det værksted mere.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Volvo S60 pris på køler uautoriseret værksted

Indlægaf Ulrik Friis » man mar 12, 2018 21:13 pm

Måske har du fået original kvalitet? 2.200 kr for en original køler lyder ikke helt skævt, så jeg tror ikke du er blevet snydt. Og den holder længe. Måske er din mekaniker kvalitetsbevidst og vælger den rigtige reservedel.

Men det kunne da være interessant at vide, hvor du har fundet kølere i "original kvalitet" på nettet. Hvilken netbutik?

På reservedelsmarkedet findes der efterhånden så meget skidt kvalitet, at man skal have noget viden om det for at finde det rigtige. Fx skiftede jeg udstødning på mine tidligere franske biler ved hver 70.000 km, dvs hvert 3. år. Udstødningen på Volvoen holdt i 12 år.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster