cut out ventil

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

cut out ventil

Indlægaf jantt » tors maj 24, 2018 21:58 pm

Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: cut out ventil

Indlægaf Kim S » fre maj 25, 2018 8:31 am

Spørgsmål ! ! ! ! ! !
HVORFOR ? ? ? ?
Du skal afmonterer den ved syn, bliver du stoppet/anmeldt af/til knold og tot, ja så koster det lige et syn ( ved ikke om der er en lille statskasse ydelse på den også ) en motor yder sit bedste ved korrekt mod tryk .... så udover at den larmer dejligt i DINE øre.. ja så er der andre der måske syntes det er lidt omsonst at larme extra.....
Ja det lyder godt :D ..... men lad være, brug heller dine penge på at hygge dig, og ikke pisse nogen af med larm.
Nu er det så bare min mening ( og ja jeg er en gammel kedlig mand :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: )
Volvo V70 2,4T Aut. AWD 01
Kim S
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 283
Tilmeldt: man feb 01, 2016 17:06 pm
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: cut out ventil

Indlægaf jantt » fre maj 25, 2018 8:52 am

Jeg er også en halvgammel kedelig mand, men føler mig dog stadig ung.

Har i forvejen 3" sportskat med 2,5" udstødning med kun en potte, så der er en del lyd i den, MEN der er en del legebarn i mig.

Afmontering er let. Vil sætte den på med to rørsamlere og gemmer det rør jeg skærer af så let at afmontere igen.

Vil kun bruge den til race.

Er typen der elsker at se "street outlaw" og elsker den vilde dejlige lyd

OG hvis "larmen" generer nogen, så skulle man hellere forbyde alle de motorcykler der larmer pisse meget
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: cut out ventil

Indlægaf Peter57 » søn maj 27, 2018 17:09 pm

Hej.

Dejlig lyd, fedt du gider det. Alle de "kedelige gamle" mænd kan glæde sig til, el bilerne overtager.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: cut out ventil

Indlægaf Ulrik Friis » ons maj 30, 2018 17:08 pm

Nix. Tror heller ikke det lyder godt på en dieselbil.

Ja, når el-bilerne tager over må vi ty til de gamle måder, vi lavede larm på, da vi var knægte og kørte på cykel. En halv tøjklemme sat fast på en skræmstiver og spidsen ind i egerne og en snor op til styret, så man kunne styre løjerne derfra. Så vi skal nok sørge for larm i gaden.

Lige en bemærkning til Kim S: Modtryk anvendes ikke i konstruktionen af vore dages (dvs de sidste 30-40 år) forbrændingsmotorer. At det kan opstå i nogle konstruktioner, må være utilsigtet, da det ikke gør hverken ydelse eller økonomi nogen tjenester. Jo mindre modstand der i en udstødning jo bedre.

Det skal måske lige uddybes lidt, fordi en udstødning til en højtydende motor er konstrueret så den levere et undertryk ved udstødningsventilen lige når den lukker, så dette undertryk er med til at suge luft ind i forbrændingskammeret. Og her kommer udstødningens diameter, sammenføjninger mellem hvert afgangsrør i udstødningsmanifolden, længden på de forskellige rør og alle de andre komponenter ind i ligningen. Der dannes trykforskelle i udstødningen, som udnyttes. Og på en måde er det rigtigt at der kommer noget tilbage igennem udstødningen, men det er et negativt tryk og altså ikke et modtryk. En motor er jo en luftpumpe, og udstødningen kommer fra 4/5/6/8 cylindre igennem ret tykke rør og skal så snævres ind til det endelige udstødningsrør. Udstødningsgassen kommer som trykbølger, og bag en sådan trykbølge vil der være et undertryk. Trykbølgen flyder igennem de store rør langsomt, men hastigheden på luften stiger når den skal igennem det tyndere rør. Overgangen mellem tykke og tynde rør og der hvor rørene samles skaber trykændringer i luftstrømmen. Både over- og undertryk. Og kan man finde ud af at udnytte dem, kan man skabe en undertryksbølge, der vandrer tilbage til udstødningsventilen, og hjælper med til at suge luft ind i forbrændingskammeret på det rigtige tidspunkt.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: cut out ventil

Indlægaf jantt » tors jun 07, 2018 4:29 am

Til dem der ikke kan lide "larm", så er dette nok ikke noget - https://www.youtube.com/watch?v=26OjudjaDDM
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: cut out ventil

Indlægaf Peter57 » tors jun 07, 2018 9:34 am

Hej.
Lyder godt når den står i tomgang. Tro mig, du har fået alle's interesse, når du skriver det sådan.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: cut out ventil

Indlægaf oakey » fre jun 08, 2018 13:32 pm

Om larm:

Damned, - jeg har lige brugt DKK 35.000 på en ny, brugt, motor til min 2007 V70T aut.
Nu bliver der ikke råd til at skifte den sportsudstødning min S60T aut 2005 kom med, da jeg købte bilen tidligere dette år.
Gad vide om det var Kingo der skrev: Jeg har ikke brug for mere larm! :mrgreen:
Super med 210 HK, men udblæsningen behøver ikke at larme.
Da jeg var knægt for mange år siden havde jeg også en affinitet til motorer der larmede, - startende med en Everton knallert :D
Nu er jeg 63 og vil helst have fred i min bil når jeg kører :D
_________________
Om denne nye motor:
Det er i øvrigt spændende med den nye motor i vores V70.
Motoren kom til min mekker med ½års garanti fra leverandøren i Sverige, - motoren stammer fra Tyskland og har kørt 125.000 km.
Vi når lige at køre til Spamien ig tilbage inden garantien udløber, - fuldt læsset med alt til telt camping.
Jeg har lidt problemer med at få udvidet min forsikring så den dækker en erstatningsbil med samme volumen så vi kan fortsætte vores ferie hvis motoren brækker sig.
Det skal nok løse sig inden vi lægger fra kaj i midten af juli, men hvis der er nogle der har ideer eller råd er de velkomne,

/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: tirs maj 12, 2009 13:20 pm
Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Re: cut out ventil

Indlægaf jantt » fre jun 08, 2018 15:15 pm

35.000 kr ? Må da være med montering og alligevel dyrt
Der er f.eks denne her til salg i Sverige for ddk 8.000 + fragt og kørt km 110.000 km

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... mile&asc=1
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev

Re: cut out ventil

Indlægaf jantt » man jun 25, 2018 5:34 am

og sådan lyder den når man kører : https://www.youtube.com/watch?v=8CiZDcYSH9s
Nu :
Volvo C70 2000 2,4T 290 HK + Buick Skylark Custom 1969

Før :
Volvo 850 GLT 1992
Opel Admiral B 1971
Buick Century Custom Luxus Colonade Hardtop Sedan 1973
Toyota Corolla 1991
Toyota Corolla Glassback 1991
jantt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 318
Tilmeldt: lør jun 28, 2014 18:18 pm
Geografisk sted: Herlev


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster