Kobling til klimakompressor.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Kobling til klimakompressor.

Indlægaf Stefan » søn jun 30, 2019 18:45 pm

jantt skrev:Jeg tog hjulet og inderskærmen af.
Derefter er der plads nok til at presse koblingen ind med en skruetrækker og indsætte de tre clips på udefra.
Tager som sagt ingen tid og der skal ikke bruges speciel værktøj.
Har samme funktion som hvis du tager koblingen af og fjerner skiver.
Tager 15-30 min


I disse varme dage har min V70 haft svært ved at køle, fik i sidste uge bestilt og skiftet kabine temperatur sensor (den der kan nås via hul tæt ved pedalerne) fik dermed fjernet en fejl-kilde jf. Vida, som jo logisk nok gør at aircon slår fra hvis bilen får besked på at der er -60 grader i kabinen...

Herefter var der så fejl på Air Quality Sensor (bestilt og kommer i næste uge), men tænkte ikke at det er den der gjorde at den ikke vil køle..

Så besluttede at søge lidt hist og her og fulgte diverse guides fraVolvosnak og Youtube, men brugte indgangsvinkel som Jantt foreslog. Det var rimelig let!! (for en revisor :P )

Bil på donkraft, snor til at holde inderskærm (bundet rundt om forlygte-vasker-arm) og så bare ned under billen på ryggen med tre strips, en stor og lille skruetrækker og en knibtang til at klippe strips . Easy !!!

Nu køler den i hvert fald mindst i 30-40 min. - har ikke kørt længere tur i dag, men helt sikkert at den ikke nu kun køler i 15 - 20 min. ca...
Volvo Vida Dice 2014D
Stefan
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: man sep 24, 2018 23:40 pm

Foregående

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster