Nedblænding i sidespejle.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Nedblænding i sidespejle.

Indlægaf Peter57 » tirs okt 02, 2018 9:00 am

Shadows skrev:Skulle der holde/køre en bil bag ved som blænder en smule irriterende eller sol står lavt i et af sidespejle, giver jeg sidespejet som det drejer sig et let tryk ned af på knappen. Vupti .. så blænder det ikke mere. Det tog ca 2 sek fra jeg blev bændet til problemet blev løst. :D


Hej.
Sådan som du beskriver har jeg altid mine sidespejle, og der er ingen problemer.
Med Venlig Hilsen.
Peter.
Volvo V70 III 2,5T med Polestar.
Ford Sierra Cosworth 4X4.
Peter57
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 233
Tilmeldt: ons mar 05, 2014 15:43 pm
Geografisk sted: Egedal.

Re: Nedblænding i sidespejle.

Indlægaf Claus » ons okt 03, 2018 8:27 am

Hej igen
Jeg drejer også mine spejle, men ville godt prøve lidt andet.
Jeg købte en solfilm med 47% lysgennemtrægning som jeg forsøger med. Det virker fint på problemet.
Men der er en del ulemper, det er svært at se cykler i højrespejl mm.
Forsøger køre videre på vores Clio som ikke har solfilm på bagerste sideruder eller på bagruden.
Så det udsyn som bliver svækket i spejlet fanges ved at dreje hovedet.
Stor respekt til dem som kan sætte solfilm på så det bare sidder. Jeg tager spejlet af og ind i bryggerset og jeg kan ikke få det til at side som det gør på de bagerst ruder af volvo’en.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Nedblænding i sidespejle.

Indlægaf Shadows » ons okt 03, 2018 9:17 am

Claus skrev:Hej igen
Jeg drejer også mine spejle, men ville godt prøve lidt andet.
Jeg købte en solfilm med 47% lysgennemtrægning som jeg forsøger med. Det virker fint på problemet.
Men der er en del ulemper, det er svært at se cykler i højrespejl mm.
Forsøger køre videre på vores Clio som ikke har solfilm på bagerste sideruder eller på bagruden.
Så det udsyn som bliver svækket i spejlet fanges ved at dreje hovedet.
Stor respekt til dem som kan sætte solfilm på så det bare sidder. Jeg tager spejlet af og ind i bryggerset og jeg kan ikke få det til at side som det gør på de bagerst ruder af volvo’en.


Lyder altså ikke som en helt smart løsning... Men hva’ pokker der jo rigeligt med cyklister at tage af :wink:
Husk at solfilm er lavet til at kigge ud igen fra lim siden. De 47% lysgennemtrængning er det som spejlet kan se ud igennem og ikke det du kan se i spejlet.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Nedblænding i sidespejle.

Indlægaf Claus » ons okt 03, 2018 12:51 pm

Shadows skrev:
Claus skrev:Hej igen
Jeg drejer også mine spejle, men ville godt prøve lidt andet.
Jeg købte en solfilm med 47% lysgennemtrægning som jeg forsøger med. Det virker fint på problemet.
Men der er en del ulemper, det er svært at se cykler i højrespejl mm.
Forsøger køre videre på vores Clio som ikke har solfilm på bagerste sideruder eller på bagruden.
Så det udsyn som bliver svækket i spejlet fanges ved at dreje hovedet.
Stor respekt til dem som kan sætte solfilm på så det bare sidder. Jeg tager spejlet af og ind i bryggerset og jeg kan ikke få det til at side som det gør på de bagerst ruder af volvo’en.


Lyder altså ikke som en helt smart løsning... Men hva’ pokker der jo rigeligt med cyklister at tage af :wink:
Husk at solfilm er lavet til at kigge ud igen fra lim siden. De 47% lysgennemtrængning er det som spejlet kan se ud igennem og ikke det du kan se i spejlet.


Jeg kan godt følge din teori. Men det virker jeg kan bruge spejlet normalt.
Dog er det nedtonet så lige når det begynder at blive mørkt kan man godt snuppe nogle cykler uden at se dem.
Det er derfor forsøget er på den lille bil hvor jeg har god udsyn.
Nu den tybe solfilm jeg har købt er uden lim og noget lort at sætte på.
Når jeg skal skrabe is af spejlet falder det af, og jeg har ikke varme i spejlet på min Clio kun på volvo’en.
Det bliver nok aldrig godt men hvad det skulle prøves.
Det ender nok med at jeg må købe en brille som selv kan skrue ned for lyset :shock:
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Nedblænding i sidespejle.

Indlægaf gälleryd » ons okt 03, 2018 18:32 pm

Det med solfilm på spejlene, det har jeg aldrig tänkt på, fks på konen´s Volvo kan den stort set alt, varme, tipper spejlet når man bakker, klappe ine og ud osv, på min toyota tundre fra 07, er det der, i forbindelse med forrudspejlet med en knap, ja selv i min gamle jeep g-c fra 96 tänder det sammen med en knap i forrudespejlet, så det må väre et design mis fra Volvo :shock: , og inden jeg skiftede fra Volvo til toyota, ja det har jeg aldrig tänkt over, også selv om jeg testkörte i alle de forskellige Volvo modeller, fra 2011 til 2017 udgaverne, xc90, xc60, v/s 90 osv, og det var jo om vinteren oppe ved og omkring polarcirklen, hvor der er MÖRKT fra hele dagen til 20 timer i dögnet, men det var Nokian däk jeg var fokuceret på, det vil jeg da godt nok spörge en af mine venner om, der er ansat ved Volvo i småland, når jeg kommer hjem 5 dage i uge 42, han må da vide om det er bygget som tilvalg på modellerne fra 08 og op til idag, men jeg har aldrig tänkt på det, nå men ha en god dag.
Eller der er jo også volvofolk/ansatte på dette forum, som ved noget om det, eller som kan gå ind og spörge bossen :idea: .
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Nedblænding i sidespejle.

Indlægaf gälleryd » tors nov 15, 2018 21:21 pm

Jeg er nu kommet til Småland, og har väret hos min ven, på Volvo, jeg spurgte vdr sidespejle med varme i Volvo biler til idag, om det findes til nogle modeller overhovdet, det gör der ikke og har heller hört om det, og da jeg spurgte at både min Toyota Tundra fra 07, og min jeep fra 1996 har det, jeg tog ham med ud til tundran, det havde han aldrig tänkt over, så det kommer vel en dag i Volvo også, så det må vel väre de der er lige nu.
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 816
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Foregående

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster