Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvov50ruller » tors okt 11, 2018 20:27 pm

Kære Volvo folk
Er der nogen der har erfaringer med RSV tec additiv til olien? http://Www.rsv-tec.dk Har læst en del om det men kan ikke finde ud af om det er fup. Tænker det kan være en risiko ved at genskabe kompression/ øge kompression i en motor med 260000 til uret mth toppakning osv.
Men det friktionsnedsættende virker som en positiv ting.
Kører mange små turer ( børnehentning osv) hvilket jo ikke er så sundt for bilen og er derfor ude efter noget det nedsætter koldstart slid på motoren. Nogen der kan anbefale noget?
Jeg har en Volvo V50 1,8 bensin fra 2005. Dejlig bil i øvrigt.
Volvov50ruller
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors aug 16, 2018 8:34 am
Geografisk sted: 3000

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Shadows » tors okt 11, 2018 21:40 pm

Der er kommet nye tider hos med ny web https://rvsdanmark.dk/
Prøv også at søge på rvs på youtube.
Alternativt giv dem et ring. Det kunne være spændende at høre om.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvov50ruller » fre okt 12, 2018 14:26 pm

Jeg har tjekket deres hjemmeside og talt med dem. De virkede til at have styr på det og gjorde ikke det store for at sælge deres produkt til mig. Jeg har også læst de rapporter der ligger fra Tüv mf. Men jeg var mere interesseret i om nogle af jer havde konkrete erfaringer med det?
Volvov50ruller
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors aug 16, 2018 8:34 am
Geografisk sted: 3000

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Ulrik Friis » søn okt 14, 2018 16:48 pm

Efter min mening spild af penge. Hvis man ved lidt om smøring, så er en sætning som "et beskyttende og genopbyggende keramisk overflade på de komponenter hvor der opstår friktion under drift" helt uden mening.

Smøring af motorer sker ved hjælp af en oliefilm, som lægger sig på alle flader som gnider mod andre flader. Uden denne film vil metal gnide mod metal, hvorefter disse dele vil slides ekstremt hurtigt.

Teknisk keramik er en blanding af pulvere af aluminiumoxid, siliciumkarbid, siliciumnitrid, zirconiumoxid, aluminiumnitrid og borcarbid. For at det kan blive til keramik skal det varmes op til meget høje temperaturer. Disse pulvere skulle altså være opslemmet i olietilsætningen og lægge sig som et keramisk lag på smørefladerne. Som jeg ser problemet, så kommer temperaturen i motoren aldrig op på de temperaturer, som kan danne denne keramik.

Og hvorfor skulle en keramisk flade give mindre friktion? Vi anvender bremseklodser af keramik, og her er friktionen høj. Jeg kan ikke se behovet for at lægge en keramisk flade på motorens dele. Man påstår friktionen nedsættes med en faktor 5,5, og det er jo ret meget. Det er 500%. Men ser man på TÜV testresultaterne, så sker der en reduktion af brændstofforbruget på 0,1 til 0,2 l/100km. Med de driftbetingelser biler udsættes for, så overbeviser det ikke mig om, at det er tilsætningen der gør udslaget. Det er simpelthen for spinkelt et grundlag til at det tages for gode varer.

Markedsføringen af produktet rammer os på alle de ømme punkter. Der findes imidlertid ikke mirakler indenfor smøring.

Køb i stedet den bedste olie der findes, og din motor vil trives rigtig godt og køre rigtig langt og længe. Den koster omkring kr. 80 pr. liter. Det er en meget bedre investering.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvo4life » søn okt 14, 2018 20:43 pm

Mirakler på dåse...

Det bringer minder om dengang jeg købte flydende knastaksler på dåse til min dejlige prv’er :D
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvov50ruller » man okt 15, 2018 8:45 am

Hej Ulrik
Det giver god mening det du skriver. Hvis motoren aldrig når den temperatur, hvor stoffet dannes er det rent blålys. De har en mail man kan skrive til måske man skulle forelægge dem din argumentation. Kunne være interessant at se hvad de svarer.
Hvis det var så godt, hvorfor er det så ikke tilsat alt olie til smøring af motorer? :o
Volvov50ruller
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors aug 16, 2018 8:34 am
Geografisk sted: 3000

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Shadows » man okt 15, 2018 8:57 am

Volvov50ruller skrev:Hvis det var så godt, hvorfor er det så ikke tilsat alt olie til smøring af motorer? :o


Jeg skal ikke kloge mig på produktet eller teknikken bag.
Men, antag at det virker... hvilken fordel vil oliefabrikanter have?
Hvorfor kommer bilfabrikanter det ikke i nye biler? Fordi det kunne måske betyde mindre antal solgte biler eller gearkasser. ;-)
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvov50ruller » man okt 15, 2018 9:23 am

Tjaaa. Men tænk omvendt et potentiale, hvis det virkelig virker. Men jeg kan godt se hvad du mener. Samme tankegang som at olieindustrien har opkøbt samtlige lovende elbils projekter og lagt dem i den skuffe, hvor nøglen er blevet væk. Havde det virket var det nok blevet opkøbt af olieindustrien og gemt godt væk eller i bedstefald anvendt.
Det var nu ikke meningen at starte en debat om kapitalismens ustyrlige magt, men du har en god pointe :wink:
Volvov50ruller
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors aug 16, 2018 8:34 am
Geografisk sted: 3000

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvov50ruller » man okt 15, 2018 13:47 pm

Jeg har skrev til producenten vedr. Ulriks * af produktet, da den rejste en række kvalificeret spørgsmål om produktet, tænker jeg. Producenten svarede tilbage vil forholde sig til spørgsmålet og sende det til mig. Så snart jeg har det ligger jeg det op.

Hilsen Thomas
Volvov50ruller
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors aug 16, 2018 8:34 am
Geografisk sted: 3000

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Ulrik Friis » tirs okt 16, 2018 1:45 am

Kære venner,

Der er en årsag til at konspirationsteorier trives: Tænk hvis det nu var rigtigt? Shadow's argumenter bygger på spekulationer over noget som ingen ved noget som helst om, men tænk nu hvis?

Det er spild af tid og penge at beskæftige sig med den slags. Da teflonpanderne kom frem gik der ikke lang tid før "man" ville sælge os teflon til at putte i motorolien. For friktionen var uhørt lav. Den er bare ikke ligeså lav som en god motoroliehinde af seje molekyler. Og var der ikke noget med at man ikke måtte bruge redskaber af metal men kun plastik? Teflonen blev hurtigt slidt og faldt af. Og den der har fundet på at markedsføre keramik som lavfriktionsmateriale har måske også noget at gøre med stegepander. Jeg har en stegepande med keramisk overflade, som er "non-stick". Den er god til bacon og æg, som ikke hænger fast. Det er en ScanPan - dyr men god. Den er klart mere holdbar end teflonpanden, og man kan bruge alle de metalredskaber som findes i et køkken på den.

Men derfra og til at belægge motorens indre med en keramisk overflade er der altså et stykke vej. Altså man vil lægge et keramisk lag på fx cylindrenes sider, men hvis ellers motoren har det godt er disse sider jo sindssygt glatte. Ligesom lejepanderne i krumtappen og plejlstængernes ditto. Vil denne belægning blive siddende? Men først skal den jo sætte sig fast, hvordan mon det finder sted? Hvis den skal sætte sig fast på disse flader skal der ligesom være noget den kan få fat i. Dertil nogle tusind graders varme, for at fremstille keramikken. En benzinmotors forbrændningskammer håndterer 1.100 grader. En dieselmotor 700 grader. Og kun i kammeret.

Nej, der findes ingen mirakler i smøring af motorer. Men vores kreativitet og gode forestillingsevne trumfer tit realiteterne.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvov50ruller » tirs okt 16, 2018 10:52 am

Kære Volvo folk
Jeg skrev til producenten for at få en forklaring på produktet. Jeg har kopieret ind hvad han skrev, men får denne besked når jeg kopierer det ind.

Generel fejl

SQL ERROR [ mysql4 ]

Incorrect string value: '\xF0\x9F\x98\x89 \x0A...' for column 'post_text' at row 1 [1366]

Der optrådte en SQL-fejl ved læsning af denne side. Kontakt venligst boardadministrator hvis problemet fortsætter.

Advisér venligst boardadministrator eller webmaster: volvogadbjerg@mail.tele.dk
Volvov50ruller
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors aug 16, 2018 8:34 am
Geografisk sted: 3000

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Ulrik Friis » ons okt 17, 2018 22:33 pm

Kopier først teksten over i Notesblok. Kopier derefter teksten fra Notesblok over i Volvosnak.

Hvis du kopierer tekst fra en mail direkte ind i Volvosnak følger der en hel masse skjulte koder med, som kunne udgøre en sikkerhedsrisiko for dette webforum. Derfor får du fejlen. Disse koder skrælles af ved at køre det over Notesblok (Notepad).
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf oakey » tors okt 18, 2018 9:59 am

Dette har intet med olieadditiver at gøre, men hvordan Volvosnak's software behandler tekst.

I Thomas' indlæg, kopieret nedenfor, er der igen ord der er blevet erstattet med en *.
Hvad foregår der?
Er det fordi den software som Volvosnak anvender er US-amerikansk og derfor sletter ord om amerikanerne ser som bandeord?

/oakey
___________________

Thomas' indlæg:

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv
Indlæg af Volvov50ruller » man okt 15, 2018 13:47 pm

Jeg har skrev til producenten vedr. Ulriks * af produktet, da den rejste en række kvalificeret spørgsmål om produktet, tænker jeg. Producenten svarede tilbage vil forholde sig til spørgsmålet og sende det til mig. Så snart jeg har det ligger jeg det op.
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: tirs maj 12, 2009 13:20 pm
Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Volvov50ruller » tirs okt 23, 2018 12:04 pm

Har prøvet at kopiere det i notesblok og mange andre formater. Får samme fejl. Kan jeg sende det til en af jer på mail evt. Måske har i held til at uploade det.

Hilsen Thomas
Volvov50ruller
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors aug 16, 2018 8:34 am
Geografisk sted: 3000

Re: Erfaringer med RSV Tec olieadditiv

Indlægaf Shadows » tirs okt 23, 2018 12:19 pm

Volvov50ruller skrev:Har prøvet at kopiere det i notesblok og mange andre formater. Får samme fejl. Kan jeg sende det til en af jer på mail evt. Måske har i held til at uploade det.

Hilsen Thomas


PB sendt :D
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Næste

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 19 gæster