Afgiftsberegning hos hvem?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Afgiftsberegning hos hvem?

Indlægaf Anders_H » tirs nov 27, 2018 23:36 pm

Hej alle.
Jeg har den her bil, som jeg har hentet i Tyskland. Jeg kunne godt tænke mig at betale afgift og få nogle plader på, men hvem skal jeg få til at beregne afgiften? Har hørt at skat regner i den høje ende, hvor private regner mere i den lave ende. Men når det ikke lige er en Up, der kører en million af, hvem laver så den billigste beregning? Og kan jeg med en privat (f.eks. Quickimport) forvente, at der ikke kommer en efterregning, hvis de har beregnet for lavt?
Nogle med erfaringer?
Pft!
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Afgiftsberegning hos hvem?

Indlægaf kimbo » ons nov 28, 2018 11:37 am

Hej Anders

Jeg hentede vores Volvo V70, 2011 i Sverige og benyttede hjemmesiden hos SKAT til at få et overblik over, hvad tidligere biler skulle betale i afgift. Du kan få et bindende svar fra SKAT, mener det koster omkring 300 - 500 kroner(ikke helt sikker). Det kan du også hos de private firmaer, og deres pris(afgift) er bindende, det samme er SKAT's.
Da jeg undersøgte markedet, var de private helt klart dyrere end SKAT, de private skal jo gerne kunne holde deres penge hjemme, når de bagefter skal afregne til SKAT. De private importfirmaer lever jo af at hente biler, beregne afgiften, lave toldsyn/alm. syn og indregistrere bilen til folk :D

Fordelen ved de private firmaer er jo, at du kan sige helt nøjagtig hvor penge du har til en bil, så finder de bilen til dig og har en pris hvad den koster på gaden med plader :lol:

De modige henter selv bilen og kører den til Toldsyn og venter pænt på at SKAT får beregnet afgiften :?

Log-in på SKAT's hjemmeside med NEM-ID og se tidligere beregninger af afgift, men HUSK (den er kun vejledende)

Håber det giver mening!

Kim
V70 aut. D3, 2011
Peugeot 207, 1.6 HDI, 2011
kimbo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: man jul 27, 2015 12:43 pm
Geografisk sted: Fyn

Re: Afgiftsberegning hos hvem?

Indlægaf Nielsenand » ons nov 28, 2018 12:20 pm

Hej Anders,

Jeg hentede en V60 i Sverige for 2 år siden. Jeg brugte en privat Automentor. De beregnede registreringsafgiften fra dag til dag (bindende). Jeg valgte at købe en forsikring gennem dem, hvilket betød at hvis SKAT efterfølgende tog en stikprøve og jeg havde betalt mere end hvad skat ville sætte den til, ville automentor betale differencen tilbage til mig. Efter et par måneder fik jeg penge tilbage, da SKAT havde vurderet den lavere. Jeg vil dog sige at det var få penge, så de er ret gode til at ramme afgiften. I øvrigt var de super flinke og fik toldsynet og plader på ved samme syn, da automentor kunne betale afgiften mens jeg stod i synshallen. Alt i alt en god oplevelse.

Vh
Anders
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Afgiftsberegning hos hvem?

Indlægaf Anders_H » ons nov 28, 2018 13:12 pm

Nielsenand skrev:Hej Anders,

Jeg hentede en V60 i Sverige for 2 år siden. Jeg brugte en privat Automentor. De beregnede registreringsafgiften fra dag til dag (bindende). Jeg valgte at købe en forsikring gennem dem, hvilket betød at hvis SKAT efterfølgende tog en stikprøve og jeg havde betalt mere end hvad skat ville sætte den til, ville automentor betale differencen tilbage til mig. Efter et par måneder fik jeg penge tilbage, da SKAT havde vurderet den lavere. Jeg vil dog sige at det var få penge, så de er ret gode til at ramme afgiften. I øvrigt var de super flinke og fik toldsynet og plader på ved samme syn, da automentor kunne betale afgiften mens jeg stod i synshallen. Alt i alt en god oplevelse.

Vh
Anders

Hej Anders.
Jeg har faktisk snakket med automentor. De er super flinke og behjælpelige, men beregning af afgiften på min V70 R var sgu i skoven. Jeg ringede til ham, og vi snakkede om det. Han havde taget udgangspunkt i en V70 T6, altså den nye model.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster