Volvomekaniker søges

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvomekaniker søges

Indlægaf Frk Jylland » fre maj 28, 2021 17:19 pm

Jeg står med en ældre Volvo Penta motor (170 HK) i min motorbåd. Motoren bliver ikke kølet tilstrækkeligt, så den bliver overophedet og da bådmekanikere ikke er i stand til at finde årsagen håber jeg på at finde en mekaniker med erfaring i netop Volvo motorer, i dette forum, der evt kan vurdere motoren og lave den.
Båden ligger i Frederiksværk.
På forhånd tak :D
Frk Jylland
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors maj 27, 2021 16:22 pm

Re: Volvomekaniker søges

Indlægaf hans jørgen skov » lør maj 29, 2021 10:20 am

Der mangler lidt info i dit indlæg, er den ferskvandskølet eller saltvand, bensin eller diesel, jeg ville først checke termostatventiler, havde tilsvarende problemer med min saltvandskølede MD7a hvor den bro der holder termoelementet i termostaten var gået løs så den ikke åbnede.
Der er vel også en gummi impeller i vand pumpen til kølevandet, den kan være dårlig og skal jo skiftes med mellemrum.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK

Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida :-)
hans jørgen skov
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 385
Tilmeldt: man aug 09, 2010 17:56 pm
Geografisk sted: Skive

Re: Volvomekaniker søges

Indlægaf Frk Jylland » tirs jun 01, 2021 15:36 pm

Hej Hans Jørgen

Tak for dit indlæg :D Der er endnu ingen mekanikere der har været inde på at det kunne have noget med termoelementet at gøre.

Det er benzin og såvidt blondinen her ved, så er det "ydre" system saltvandskølet og det "indre" er ferskvandskølet.

Der er tilsyneladende også revner i udstødning/vandindtag. Vi har fået en total vanvittig pris på at få lavet så gammel en båd så derfor leder vi efter en mekaniker der ved noget om Volvo-motorer. Eller en som dig der også ved noget :-)
Frk Jylland
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors maj 27, 2021 16:22 pm

Re: Volvomekaniker søges

Indlægaf hans jørgen skov » tors jun 03, 2021 9:51 am

Hej
Ja det kan hurtigt blive dyrt med professionel mekaniker, især hvis det er noget med en større overhaling.
Er det kun overhedning, trækker den normalt, en benzinmotor der står for lavt i tænding vil blive varm, nu ved jeg ikke om jeres har mekanisk eller elektronisk tænding, det var mere det gamle mekaniske system der kunne ha de problemer, elektronisk tænding skulle gerne passe, men det kan jo kontrolleres.
Hvis der er lækager i manifold og kølevandsforbindelser skal der jo nok nye dele til, det er absolut billigst selv at skaffe dele og montere, eller som i forsøger, at få hjælp af en der ved lidt om motorer, hvis man skal ha et motorværksted til at ordne det skal de jo nok dels ha timelønnen og så dobbelt op for delene, de skal jo leve af det.
Til gengæld burde de jo vide hvad de har med at gøre så de kan fikse det.
I må jo spørge lidt rundt i havnen om der er nogen der kender nogen der kan hjælpe.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK

Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida :-)
hans jørgen skov
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 385
Tilmeldt: man aug 09, 2010 17:56 pm
Geografisk sted: Skive


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster

cron