Emissionslampe: On/off

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Emissionslampe: On/off

Indlægaf Westh » ons jan 30, 2008 19:42 pm

Hej gæve brugere

Jeg har læst alle de indlæg jeg kan finde omkring mit problem, men synes ikke at kunne finde en løsning.

Jeg har en Volvo 460 1.8 Dl 93/94

Som udgangspunkt er jeg rigtig glad for den. Den har været nem og billig i reservedele. Men i de sidste par måneder har der været lys i emissionslampen. Eller rettere sagt lyser den kun en gang i mellem. Jeg kan ikke se noget mønster andet end at der kommer når jeg varierer farten. F.eks. ved bykørsel. Kører vi lange turer er der ingen problemer.

Det forsvinder ikke under kørsel igen, men holder den stille natten over er det væk, og kommer så nogen gange igen.

Når lampen lyser har bilen tendens til at hoppe og til tider svær at holde i gangnår man kobler ud. En sjælden gang kører den meget højt i omdrejninger.

Bilen har så været til syn idag, og lampen lyste. Men der er ikke påpeget noget som helst vedr. dette. Altså kan det åbenbart ikke måles ved et syn. Jeg har ikke selv måleapparater til at udlæse fejlkoder osv., men burde synshallen ikke have foretaget en sådan måling inden de godkender bilen?

Jeg har skiftet luftfilter i bilen for nogle dage siden, som en skrev måske kunne hjælpe. Det hjalp ikke. Hvad kan der være galt og kan man låne noget måleudstyr et sted?
Westh
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn jan 13, 2008 11:59 am
Geografisk sted: Sønderborg

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster