Hej.... Jeg er i dag blevet (forhåbenligt) lykkelige ejer af en 850 GLE 2,5 st.
Er der nogle der ved om det er muligt af få opvejet totalvægten på trækket, og såfrem, til hvor meget.
Mvh. Bent
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

matice skrev:Hej.... Jeg er i dag blevet (forhåbenligt) lykkelige ejer af en 850 GLE 2,5 st.
Er der nogle der ved om det er muligt af få opvejet totalvægten på trækket, og såfrem, til hvor meget.
Mvh. Bent

hhgrand skrev:Jeg roder selv med at få vejet min V70 tdi aut vejet op på trækket. Her er hvad jeg er nået frem til.
Klippet fra færdselsstyrelsen:
Citat start:
Kan jeg få hævet min bils største påhængsvognvægt?
Hvis du vil have forøget den største påhængsvægt, som bilen har lov at køre med, skal du henvende dig til forhandleren eller importøren af bilen. Han kan oplyse, om bilen kan godkendes med større vægt, idet det er bilfabrikanten (og ikke myndighederne), der bestemmer den tungeste påhængskøretøj, som en given bil kan køre med.
For at bilen kan blive godkendt med forhøjet påhængsvægt, skal bilen synes, og du skal medbringe dokumentation i form af en af følgende ting:
erklæring fra fabrikanten af det trækkende køretøj eller fra dennes repræsentant,
teknisk information fra fabrikanten af det trækkende køretøj eller fra dennes repræsentant,
fabrikationsplade på køretøjet, hvoraf teknisk tilladt vogntogsvægt fremgår, eller
instruktionsbog.
Hvis du vil have nedsat den største påhængsvægt (det kan være aktuelt for at kunne køre med påhængskøretøjet uden B+E-kørekort), så kan denne vægt nedsættes til det ønskede, hvis du henvender dig til et motorkontor. Bilen skal altså ikke synes i dette tilfælde.
Nøgleord: trailer, anhænger, campingvogn
Sidst opdateret den 18. juli 2008.
Citat slut.
Så har fabrikanten bestemt at en bil må gå med 1800kg. i tyskland... tja så må den også i DK... Den skal bare vejes op... Selvfølgelig under forudsætning af at dokumentation for en højere tilladt maks. vægt kan fremvises.

Reg. dato siger desværre intet om hvor gammel en bil, da bilen jo sagtens kan have tilbragt et par år i en udstilling. Kom med første del af stelnummeret og vi for se hvilken model/årgang det er.hhgrand skrev: Bilen er solgt som en 00 model reg. første gang 29/10/99.. men udfra registrerings attesten skulle der være tale om en bil produceret 97-98 hvis de har ret i deres opgivelse af brændstofforbruget.
Bilen er importeret fra tyskland 6/2004

hhgrand skrev:Jamen så bringer vi lige lidt af stelnummeret.
YV1LW7206Y-------
Jeg skal i alt fald have det rettet hvis den er registreret forkert iforhold til grøn ejerafgift, det er småpenge der er at spare men alt har værdi.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster