Zero skrev:Hej
jeg er blevet den lykkelige ejer af en særdeles velholdt '88 745 (740 stationcar)
kan det betale sig at købe haynes manual for denne serie?
og hvor får jeg fat i den henne? (er der en butik/værksted/"bog"handler hvor jeg kan finde den?)
Volvoen er altid blevet serviceret hver 10.000 km, (har kørt 310.000 km nu, så den er jo kun lige kørt til

) har altid stået i garage, og er 99.9% rustfri ..den er en velholdt perle!
men den har lidt småting jeg vil ha fixet: lys i instrumentpanelet virker ik, højre tågebaglys plus advarselslys i dørene højre side virker ik
og cigarettænderen heller ik...
lad høre hvis du ved hvordan man fixer ovennævnte problemer eller kender en der gør?
Zero
1. Ja det kan da godt svare sig at købe Haynes manual til din bil hvis du har tænkt dig at lave rep. selv (store som små)
Du kan bestille den på nettet. Eller hvis du bor i nærheden af Biltema (Næstved eller Aalborg) så køb den der. Pris ca 100 kr.
Hvis det er alt lys i instrumenterne der ikke virker kan det være din "reostat" der er stået af (det er den drejeknap der sidder i speedometeret modsat den til at stille uret)
Tågelys bag. Det er ikke sikkert at der tågelys i H.side bag. Det kan du se ved at kigge på bagsiden af lygten om der er fatning til pære.
Lys i døren er sikkert pæren. Der tager du en lille skruetrækker og piller det røde glas af med. Så kan du se pæren (12v 3 eller 5 watt Glasfatning) pæren skal bare trækkes ud af fatningen.
Cigarettænderen kan være en sikring. Eller selve tændren er defekt. (Du kan med forsigtighed måle med en polsøger om der er strøm i midten af fatningen(hullet) til tænderen. Ellers tager du den ud i denne rækkefølge.
1 Ud med askebægeret.
2 Ud med holderen til askebæger (der sidder et stykke under holderen til at udløse den med (der hvor man kommer ind til sikringerne)
3 omkring hullet til cigarettænderen sidder der et 4 kantet stykke med en smule "stof" på (ca 2x2cm) Det vipper du forsigtigt af.
4 Nu kan du se en stjerneskrue, Ud med den (kan ikke huske om der sidder en mere i den anden side)
5 Nu kan du trække hele det konsol ud som der sidder under radioen (det med cigarettænderen i)
6 Så tager du din polsøger og tjekker at der både er strøm og stel på ledningerne til tænderen.
7 Samles i modsatte rækkefølge