betale for tur til værksted

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

betale for tur til værksted

Indlægaf hresting » søn maj 23, 2010 8:33 am

Hej. Jeg har lige fået skiftet alt hvad der er med tandrem og gøre på min bil for 700km siden da den anden var ved og hoppe af og knække ved 67000km. det er en ganeti sag fra min forhandler af. de har skiftet alt hvad man skal da remstrammer havde sat sig. jeg fik også sat nyt remhjul på den. men i fradags da jeg skulle starte så skete der noget som ikke lyd så godt. den hakker og pruster i tomgang, så jeg kiggede lige til min tandrem da jeg synes den lyd som om at den har sprunget en tand over. jeg kan så se at min nye rem er på vej udover mine remhjul igen og jeg kan skubbe tandremmen med en finger. jeg ringer så til mit værksted som siger jeg ikke må køre i bilen da det er på egnet ansvar så. de vil ha bilen op. men jeg er ikke medlem af falck eller noget. så jeg skal selv få bilen fra korsør til holbæk på min egne regning selv om de har lavet bilen d.5/5 så vil jeg jo mene at det ikke er mig som skal betale for at bilen kommer derop. kan det være rigtigt at det er mig som skal betale for det når det er dem så har lavet bilen. Og hvad kan fejlen være siden den hele tiden hopper af. er der skævhed i min motor siden det er anden gang dette sker. det er en volvo v40 1,8 fra 2004
Sidst rettet af hresting ons maj 26, 2010 7:39 am, rettet i alt 1 gang.
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Korsør

Re: betale for tur til værksted

Indlægaf kimmer » søn maj 23, 2010 9:53 am

Du må bide i det sure æble og få vognen til Holbæk på egen regning, du får ikke værkstedet til at betale transporten. Når du så har fået bilen der op, melder du dig ind i FDM som har en indmeldelsespris på 699 kr. inklusiv et års abonnoment på Autohjælp. Det hjælper ikke en skid nu, men til en anden gang er du sikret transport af bil til værksted. Alternativt venter du 1-2 uger efter indmeldelse og beder om at få bilen kørt til værksted, hvis du kan undvære bilen så længe :wink:
Alternativ II: Brug de 700-1000 kr. transporten vil koste til at få en lokalt værksted til at fikse opgaven, det lyder som en justering.
Kimmer
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf hresting » søn maj 23, 2010 10:43 am

jeg vil jo ikke selv mene at jeg skal betale da det jo ikke er mig som er skyld i den fejl. men mit værksted som har lavet en fejl. men bilen kørte jeg selv op med autotrailer igår. ja min touran må kun trække 1500kg. men det gik sku fint nok.
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Klågem » søn maj 23, 2010 11:08 am

Normalt skal du selv betale transport til og fra værksted. (der har været mange sager om det, og værkstedet har vundet hver gang.) Men hvis du snakker pænt med dem på værkstedet kan det jo være at din bil er tanket op eller rengjort ved afhentning. Bare husk at bruge den noble tone.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf hresting » søn maj 23, 2010 11:21 am

jeg er altid rolig i min tone. men er så til gengæld meget fast på de ting som jeg vil ha svar på. og kan de ikke det så bliver jeg ved. men bilen er fyldt til renden. og nystøvsuget er den også altid. den bliver slamsuget to gange om ugen. og den har lige fået den store tur med autoglym. men de kan få lov og skifte olie på den hvis han ikke vil stå for og hente den
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Klågem » søn maj 23, 2010 14:11 pm

Det var selvfølgelig også en mulighed at de skiftede blodet på den. Eller spørg om de betaler en middag i byen for dig og din bedre halvdel for ulejlighedens skyld
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Volvo4life » søn maj 23, 2010 14:47 pm

Nu er det nogle år siden jeg beskæftige mig med den slags, men lige en lille kommentar. Mit svar er baseret på den gamle Lov om Køb og jeg har ikke læst bemærkningerne omkring emnet efter den blev revideret.

Ved Forbrugerkøb vil mangler skal mangler udbedres uden væsentlig ulempe og unden omkostninger for køber.

I flere sager en sælger blevet dømt til at betale fragtomkostninger efter denne regl. Se eks. http://www.bvhd.dk/fileadmin/webmaster/ ... 388_OE.pdf hvor sælger skulle betale omkostninger for at få sendt en pcer til rep.

Personligt har jeg tre gange fået afhentet min volvo uden omkostninger efter en fejlbehæftet reperation. To gange hos Bilia og en enkelt gang hos den forhandler hvor den blev købt.

Jeg er bekendt med at der er kutume i bilbranchen for at kunden selv skal betale og der er svært at klage over (og det skaber en meget dårlig stemning)
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Klågem » søn maj 23, 2010 15:29 pm

Volvo4life skrev:Nu er det nogle år siden jeg beskæftige mig med den slags, men lige en lille kommentar. Mit svar er baseret på den gamle Lov om Køb og jeg har ikke læst bemærkningerne omkring emnet efter den blev revideret.

Ved Forbrugerkøb vil mangler skal mangler udbedres uden væsentlig ulempe og unden omkostninger for køber.

I flere sager en sælger blevet dømt til at betale fragtomkostninger efter denne regl. Se eks. http://www.bvhd.dk/fileadmin/webmaster/ ... 388_OE.pdf hvor sælger skulle betale omkostninger for at få sendt en pcer til rep.

Personligt har jeg tre gange fået afhentet min volvo uden omkostninger efter en fejlbehæftet reperation. To gange hos Bilia og en enkelt gang hos den forhandler hvor den blev købt.

Jeg er bekendt med at der er kutume i bilbranchen for at kunden selv skal betale og der er svært at klage over (og det skaber en meget dårlig stemning)

Der er mange værksteder som yder den service at hente og bringe biler. Mange af dem er dog så frække at skrive 1 eller 2 timer ekstra på regningen. Og for de par hundrede som hresting har brugt for at køre bilen på værksted ville jeg ikke begynde at gøre en stor sag ud af det, med risiko for at værkstedet sætter sig på bagbenene og der pludselig er en dims i restordre i flere uger. (det er sådan det virker) Så hellere bruge den noble tone og rive en god middag eller lign. ud af værkstedet
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Volvo4life » søn maj 23, 2010 18:18 pm

Klågem skrev:
Volvo4life skrev:Nu er det nogle år siden jeg beskæftige mig med den slags, men lige en lille kommentar. Mit svar er baseret på den gamle Lov om Køb og jeg har ikke læst bemærkningerne omkring emnet efter den blev revideret.

Der er mange værksteder som yder den service at hente og bringe biler. Mange af dem er dog så frække at skrive 1 eller 2 timer ekstra på regningen. Og for de par hundrede som hresting har brugt for at køre bilen på værksted ville jeg ikke begynde at gøre en stor sag ud af det, med risiko for at værkstedet sætter sig på bagbenene og der pludselig er en dims i restordre i flere uger. (det er sådan det virker) Så hellere bruge den noble tone og rive en god middag eller lign. ud af værkstedet
Helt enig. Det er altid en god ide at komme til en fælles forståelse omkring problemet og dets løsning.
I mine tilfælde var der tale om mangler som skulles udbedres u/b.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Diverse