aut. værksted

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

aut. værksted

Indlægaf migi1973 » fre feb 02, 2007 22:23 pm

Jeg kan nu efter at have prøvet det 1 gang, på det kraftigste anbefale IKKE NOGEN SINDE at bruge et autoriseret værksted.........
Er lige blevet bonnet 18950.- ved Vestergaard i Odense, for skift af katalysator, 4 tændrør, og 1 luftmassemåler........

Magen til røvere og banditter skal man sku lede længe efter.
De kræver mig for nye tændkabler til 1000.- + moms, men dem der sidder på er sku mine egne (købt ved Kristian, og 6 mrd gamle) jeg har noteret mine init på dem.....
Ny fordeler til 450.- +moms, igen er det stadig min egen (meget slidte) der sidder på.
Ny rotor til 195.- +moms og stadig er det min egen, der står sku sågar 2005 på bagsiden.....
Og så har de taget 10 timer a` 642.- incl moms for at skifte ovenståendne........

ALDRIG NOGENSINDE MERE OVERHOVEDET VOLVOVÆRKSTED, NEVER.....



Kunne godt lide at vide hvor længe jeg skal sidde for at tæve en værkføre??????

Det kan godt tænkes at moderator slætter dette indlæg, men så har jeg da p.t fået luft, og min holdning står ikke til at ændre.

Volvo i Odense, vil ALDRIG opnå min anerkændelse.

michael nordahn.'
volvo 945/244/121
migi1973
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre feb 02, 2007 22:12 pm

Indlægaf Jeppe » lør feb 03, 2007 14:20 pm

Er det ikke bare et klasseeksempel på at man skal aftale hvad de gør ved ens bil?

Jeg ved ikke om Volvo i Odense er bedre eller værre end alle de andre forhandlere, men hvis man ikke har fået et overslag og fået aftalt præcis hvad de skal lave.

Min erfaring med aut. Volvoværksteder begrænser sig til Sondrup biler i Østjylland, og jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at sende en bil på deres karosseriværksted i Århus (igen). Til gengæld har jeg de bedste erfaringer med deres karosseriværksted i Horsens. Så det handler vel om at huske sine erfaringer og tillid til dem der skal lave ens bil.



Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Volvo4life » lør feb 03, 2007 17:02 pm

Hmm I det mindste fik du din bil tilbage i bedre stand (forhåbenlig) end den var da du indleverede den.

Det fik jeg desværre ikke... og de tog stadig penge for det.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf RuneK » lør feb 03, 2007 17:47 pm

Det var da en utrolig negativ oplevelse :(

En af grundende til at vælge Volvo er jo netop driftsikkerheden, og den solide konstruktion = lave driftsomkostninger.

Kan du ikke sagsøge/nægte at betale det pågældende værksted, evt. sammen med andre som er blevet snydt?

Ellers er det supergodt med feedback omkring værksteder her på siden.
På den måde ved man hvor ens kære Volvo skal serviceres.

Mvh Rune
RuneK
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: fre feb 02, 2007 15:52 pm
Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf B23Trige » lør feb 03, 2007 20:47 pm

Hvis du er medlem hos FDM hjælper de dig gerne med sådan en sag, vil jeg da tro.
Under alle omstændigheder må din sag da kunne ankes et sted, hvis du har betalt for noget de ikke har monteret i bilen, og du kan bevise det.
Jim Knudsen
745 GL årgang 1985 (B230K)
V70 2 Momentum 2,4 D5 185hk læder og automatgear årgang 2006/2007
B23Trige
Redaktør
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 18:53 pm
Geografisk sted: Fårup v/Randers

Indlægaf migi1973 » søn feb 04, 2007 21:20 pm

B23Trige skrev:Hvis du er medlem hos FDM hjælper de dig gerne med sådan en sag, vil jeg da tro.
Under alle omstændigheder må din sag da kunne ankes et sted, hvis du har betalt for noget de ikke har monteret i bilen, og du kan bevise det.


Ja FDM ville sikkert kunne hjælpe, men skulle det være nødvendigt at melde sig ind i en forening for at kunne få hjælp, jeg har endnu ikke hørt om at de gad beskæftige sig med en (for dem) så lille sag.
Men der bliver indgivet en bedragerisag mod Værkføre Jan, ved Volvo i Odense i morgen "mandag" og i vil høre om udfaldet heraf.
Michael Nordahn.
migi1973
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: fre feb 02, 2007 22:12 pm

Indlægaf Shadows » lør apr 14, 2007 15:22 pm

Har du ikke konfronteret værkføreren med problemet med regningen på nye dele og så dine "gamle" der sidder der?

Har de nægtet kendskab til dette? Siden det skal komme så vidt

PS. Jeg kan også komme med en horribel historie om Autohuset Vestergaard, bare i Grindsted :twisted: :twisted: :twisted: Men det hjalp på problemet, da jeg sagde at fremtidig korrenspondance omkring problemet ville ske via FDM.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Sako75 » tors jun 21, 2007 17:40 pm

Jeppe skrev:Er det ikke bare et klasseeksempel på at man skal aftale hvad de gør ved ens bil?

Jeg ved ikke om Volvo i Odense er bedre eller værre end alle de andre forhandlere, men hvis man ikke har fået et overslag og fået aftalt præcis hvad de skal lave.

Min erfaring med aut. Volvoværksteder begrænser sig til Sondrup biler i Østjylland, og jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at sende en bil på deres karosseriværksted i Århus (igen). Til gengæld har jeg de bedste erfaringer med deres karosseriværksted i Horsens. Så det handler vel om at huske sine erfaringer og tillid til dem der skal lave ens bil.





Mvh

Jeppe


Enig, Sondrup biler i viby, magter ganske simpelt ikke at lave en bil.
Havde V70'eren der ude lige da den var købt fordi de skulle lave en lille smule rust i venstre bagskærms kant, har da sjældent set noget lavet så ringe, de havde den 3 gange for at lave den om, og det ligner stadig lort.
Da jeg brokkede mig fik jeg at vide at han havde skiftet skærmkanten, men det er da sjovt at man spartler en ny skærmkant der iøvrigt er rust i, så jeg skal heller ALDRIG på pladeværksted der igen.
Og må indrømme at det ikke er den eneste dårlige oplevelse jeg har haft ved sondrup biler. :evil:
Sako75
Redaktør
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: man jun 11, 2007 12:57 pm

Indlægaf Janus » fre jun 22, 2007 12:45 pm

Kender også til et par dårlige historier omkring Volvo Bilia Nærum.
Min Farfar som kører 960 skulle have foretaget en kompesionstest fordi moroten gik lidt ujævnt i tomgang.
Da min farmor efter at have hentet bilen konstaterer at den både skyder og hakker, samt motorlampen lyser. Hun kører tilbage til værkstedet og for at vide at når hun kører hjem skal have en hånd på håndbremsen bare for en sikkerhedsskyld. Da hun forsøger at kører med på motorvejen kan bilen kun kører 70 km/t og hun skynder sig at parakere den i nød sporet.
Efterfølgene kommer vi forbi for at se om vi kunne gøre noget, og konstatere at man har byttet om på ledningerne til tændspolerne. Men det værste er at da man fra værkstedets side konstaterede at ledningen ikke var lang nok, har man hevet og trukket helt vildt for at få ledningen til at nå, istedet for bare at montere ledningerne rigtigt.
Efterfølgene kontaktede min farfar diretøren for at få en forklaring, men han kom bare med div. dårlige undskyldninger, og vil på ingen måde trække regningen på arbejdet tilbage.

Har også hørt andre fortælle at der bliver lavet en del fejl, formentlig for at de på den måde kan lave mere på bilen, og derved tjene flere penge
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 256
Tilmeldt: fre apr 27, 2007 11:18 am
Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Volvo4life » fre jun 22, 2007 20:12 pm

Havde volvoen til et almindeligt service eftersyn hos en ford forhandler som nu også havde fået volvo.

Jeg vil udlade at gå i detaljer omkring de fejl de lavde, samt de ting de havde overset, men det var i særklasse den dårligste værkstedsoplevelse jeg nogenside har haft.

Den afsluttende kommentar fra værkføreren var: At de ikke var vant til at servicere biler, som betød noget for deres ejere....
Så var der ikke mere at tale om.

Sjovt nok er det det også det dårligste ratede værksted i volvos egen tilfredshedsstatestik.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Shadows » fre jun 22, 2007 22:34 pm

Nu skal vi passe på ikke bare at hænge alle aut. værksteder ud her. (Selvom de sikkert fortjener det :( )

Men vi skal også huske de gode historier :D
Jeg var blevet anbefalet Volvo i Frederikssund, selv om det er lidt langt væk. Men jeg brugte dem til mit sidste service - og indtil videre har jeg absolut ingenting at klage over. :D

Mht. til Bilia i Nærum, så har jeg været der nede et par gange og få rette nogle garantifejl. Ingen problemer, det trods at det ikke er dem der har solgt bilen - men Volvo i Grindsted.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Volvo4life » tirs jun 26, 2007 22:03 pm

Nu skal vi passe på ikke bare at hænge alle aut. værksteder ud her. (Selvom de sikkert fortjener det )

Men vi skal også huske de gode historier
Jeg var blevet anbefalet Volvo i Frederikssund, selv om det er lidt langt væk. Men jeg brugte dem til mit sidste service - og indtil videre har jeg absolut ingenting at klage over.


Det er det der er problemet. Når man indleverer sin bil til et aut. værksted forventer man at tingene bliver gjort som de skal og man bliver tilfreds. Hvis man ikke har noget at klage over har de "bare" gjort deres job og ikke mere. For at give en positiv værksted oplevelse skulle der gerne noget ekstra til; eks. en mekaniker der giver sig tid til at snakke med en om bilen.

Desværre må man nok indse at såfremt værkstedet "bare" laver deres arbejde og man ikke skal til at brokke sig efterfølgende, i sig selv må betegnes som en positiv oplevelse, med tanke på den service som man ellers kan støde på...

Det kan godt være at jeg vrøvler lidt, men når jeg betaler for en vare skal den være ok. Er den bedre end man regnede med er det en positiv oplevelse. Et korrekt udført service burde være forventeligt og ikke en ekstraordinær positiv oplevelse.

Har iøvrigt mange positive ting at sige om Bilia i Brøndby, omend der et par få gange også har være "samtale" om kvaliteten af arbejdet.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Shadows » tirs jun 26, 2007 22:37 pm

Vi skal også huske at værkstederne ikke er bedre end vi gør dem til, som kunder.
Hvis vi ikke brokker os, forhåbentlig på en saglig måde, ved de jo ikke hvad de har lavet af lort. Og så skal de rette fejlene og på den måde lære af det så det ikke sker i fremtiden.
For man en god behandling skal de også have det af vide - de må bare ikke hvile på laurbærene - for så er vi jo lige vidt!

En af mine kunder sagde en dag, (da jeg havde lavet en fejl): "At dem der indrømmer at havde lavet en fejl - og retter fejlen, er bedre mennesker end dem der bare rutinemæssigt laver det rigtigt først gang".
Jeg har ham stadig som kunde, flere år efter :D

Problemet med værksteder er bare: De indrømmer ikke fejl!
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster