af oakey » man jul 05, 2010 14:05 pm
Hej MEEDOM1,
Jeg formulerer mig forsigtigt hvad angår den forhandler du har købt bilen af fordi denne hjemmeside er offentlig tilgængelig.
Derfor skriver jeg: 'min mening er' istedet for for 'sgu' og 'fanden'.
Et hurtigt svar er:
Hvis du har købt din bil fra en forhandler for nylig (inden for 6 måneder) mener jeg ikke at det er dig der skal løse problemer ved bilen, men forhandleren.
Der er ikke noget der hedder 'ordentlig benzin'. Bortset fra de specialprodukter som f.eks. Shell tilbyder så får alle benzinstationer deres produkt fra de samme haner enten hos Shell i Frederecia eller hos Statoil i Kalundborg.
Min mening er at forhandleren prøver at få dig til at løse problemet, - det er billigere for ham.
Du kan naturligvis kontakte forhandleren igen og spørge om han kender købsloven, men det er min mening at siden han allerede har afvist dig har han ikke har særlig meget lyst til at bruge flere penge på den bil du har købt af ham.
Hvis du er medlem af FDM så kontakter du dem, - hvis ikke så kan du stå med et problem.
Der er mange i dette forum der har kendskab til forhandlere og hvordan man skal håndtere dem, - måske de kan hjælpe. Det ville sikkert hjælpe hvis du knne fortælle hvor du har købt bilen, men forhandleren kan også læse denne hjemmeside og derved blive negativ overfor dig ved en eventuel henvendelse.
Jeg ved at dette er et lamt svar, men det bedste jeg kan gøre lige nu.
De bedste ønsker
oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.