Køb

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb

Indlægaf Gæst » søn apr 16, 2006 1:21 am

Når jeg køber en god gammel Volvo, kan jeg gå på nettet og se hvad der står i den sidste synsrapport, når jeg har bilen nummerplade? Hilsen fra Bent
Gæst
 

Indlægaf Gæst » søn apr 16, 2006 11:27 am

I "gamle" dage da det var Statens Bilinspektion der stod for alle syn, kunne man.

I dag efter liberaliseringen er der endnu ikke en sådan mulighed, da det nu er Færdselsstyrelsen der står for indsamling af sysnsresultater - det kommer helt sikkert med tiden og jeg har da netop også forespurgt om selvsamme og de har det på deres arbejdsplan, så at sige.

I mellemtiden: Hvad i alverden skulle en eventuel sælger have imod at fremvise synsrapporten fra sidste gang?

Husk dog, at trods periodesyn, er en synsrapport INTET af værdi efter en måneds tid (ja,ja, det står for min egen regning dette her!) - der kan absolut ske mange ting med bremser, rust, ophæng og motor/drivline-kondition på få uger/måneder!

-Begrebet "Nysynet" må altså snart miste sin hellige værdi!! :twisted:

Skal man have noget ud af et syn i køb/salg mæssige sammenhæng, så skulle man prøve de forskellige synsoperatører's tilbud om en "salgs-attest" for bilen - her kan du få en gennemgribende gennemgang af bilens sundhed og status - for en relativ små sum penge se f.eks.

www.taastrupbilsyn.dk - og se under "A-test"

(Skjult reklame: Lederen af Taastrup Bilsyn er Volvo mand til fingerspidserne og aktiv i vores klubliv.. og så har han rodet med Volvo'er siden han var knægt!)
Gæst
 

Køb

Indlægaf Gæst » man apr 17, 2006 16:49 pm

Hej! Tak for det hurtuge svar!
Gæst
 


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster