Moment på BBS/Volvo spilt-fælge ?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Moment på BBS/Volvo spilt-fælge ?

Indlægaf Shadows » man maj 28, 2007 13:44 pm

På mine BBS/Volvo split-fælge sidder 17 små bolte, som er lavet af aluminium eller andet let materiale. Efter at havet renoveret dem, skal de samles igen. Men....

Hvilket momet (Nm) skal de spændes med??

De ser sådan her ud:

Billede
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

BBS

Indlægaf chrjen » lør jul 21, 2007 9:15 am

Fandt du nogensinde ud af, hvor meget dine BBS'er skulle spændes ???

Jeg har selv et sæt liggende, og det kunne være rart at vide hvormeget moment der skulle til, den dag de skulle renoveres - alternativt skal de sælges..
chrjen
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 773
Tilmeldt: fre sep 08, 2006 17:12 pm
Geografisk sted: 4300 Holbæk

Indlægaf Ingemann » lør jul 21, 2007 12:40 pm

Jeg tror det kan blive lidt svært at finde ud af, da BBS siger nej til at man "splitte" dem ad.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Shadows » lør jul 21, 2007 15:40 pm

chrjen skrev:Fandt du nogensinde ud af, hvor meget dine BBS'er skulle spændes ???

Jeg har selv et sæt liggende, og det kunne være rart at vide hvormeget moment der skulle til, den dag de skulle renoveres - alternativt skal de sælges..

Efter at havde talt med flere forskellige, så ente jeg med at spænde dem med 40 Nm og samtidigt lime dem med Würths lim beregnet til sikre bolte i motordel. I og med at boltene er af et meget let materiale kan de ikke spændes yderligere.

Ingemann skrev:Jeg tror det kan blive lidt svært at finde ud af, da BBS siger nej til at man "splitte" dem ad.


BBS siger ikke nej til at man spiltter dem af, de siger bare at godkendelsen af dem (og dermed sikkerheden :roll: ) falder bort. MEN, skal de samles ordentligt (siger BBS) så skal man bare sende dem til BBS i Tyskland, så samler de dem. Mod behørigt gebyr, selvfølgeligt :lol:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Ingemann » lør jul 21, 2007 21:22 pm

Så er det da også næsten rigtigt :wink:
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster