Skal jeg købe V70'eren?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skal jeg købe V70'eren?

Indlægaf ptheglev » tirs jun 12, 2007 13:40 pm

Flyttet fra Køb & Salg til Diverse

Hej

Jeg er HELT ny i Volvo-verden, men jeg håber I har mulighed for at komme med et par råd.
Sagen er, at jeg på min arbejdsplads har mulighed for at købe en gammel firmabil.
Specs:
· V70 2.5 St. Car (144HK)
· 07/1998
· Automatgear
· 240.000 km
· Klimaanlæg
· iPod-connector/controller
· Delvist læderkabine
· El-sæder, el-ruder, el-spejle el- el- el- … ;-)
· Koksgrå
· Alu
. Ikke ryger/ikke hund
· Aldrig skadet
· Alle service/syn overholdt
· 1 ejer

Bilen fremstår generelt meget velholdt.

Men hvad skal sådan en fætter koste? De har sagt 95.000,- men jeg har ingen idé om, hvorvidt det er dyrt/billigt.

Og - er den dyr at køre? Er det en benzinsluger?
Er de 144 HK nok til så stor en bil?

Ser frem til gode svar!

Mvh. Peter
Sidst rettet af ptheglev tirs jun 12, 2007 14:04 pm, rettet i alt 1 gang.
ptheglev
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs jun 12, 2007 13:29 pm

Indlægaf Tubesnake » tirs jun 12, 2007 14:00 pm

Hvilken årgang ?
Venlig Hilsen Carsten
Brugeravatar
Tubesnake
Redaktør
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre feb 09, 2007 0:05 am
Geografisk sted: Right behind you ;)

Indlægaf ptheglev » tirs jun 12, 2007 14:05 pm

Åh - vidste, der manglede noget. Den er fra 07/1998.
ptheglev
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs jun 12, 2007 13:29 pm

Indlægaf Jeppe » ons jun 13, 2007 11:55 am

Hvis du kigger inde på bilpriser.dk, ser det ud til at det er en fin pris du skal give. Du kan jo også prøve at finde nogle biler der ligner den på bilbasen.dk for at have noget at sammenligne med.


Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf ptheglev » ons jun 13, 2007 12:02 pm

Jeppe skrev:Hvis du kigger inde på bilpriser.dk, ser det ud til at det er en fin pris du skal give. Du kan jo også prøve at finde nogle biler der ligner den på bilbasen.dk for at have noget at sammenligne med.


Mvh

Jeppe


Ja - jeg synes bare ikke, der er mange med den 'lille' motor. Der er langt flest med turbo-motoren.

Hvad med benzin-forbruget - er det vildt?
ptheglev
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs jun 12, 2007 13:29 pm

Indlægaf Tubesnake » ons jun 13, 2007 14:10 pm

Nu er har jeg desværre aldrig være den glade ejer af en V70, så jeg kender ikke de nøjagtige tal.
Men lad os bare starte med at fastslå, at det ikke er en specielt benzin økonomisk bil du er i færd med at købe !

Efter hvad jeg lige har kunnet finde ud af, er den opgivet til et gennemsnit på 10 km/l.

Min gamle 940 Turbo (snøft) var opgivet til 11,2 km/l.
Det kunne godt overholdes på en laaaaaang tur på motorvejen med 110-130 km/t og ikke alt for mange start/stop.
Til hverdag var gennemsnittet nærmere 7-8 km/l.
Jeg er sikker på at kombinationen af turbo og min, til tider lidt tunge højrefod :roll: , har gjort sit til det lave gennemsnit.

Hvis du regner med 8-10 Km/l tror jeg ihvertfald ikke du bliver skuffet senere. Husk at det koster lidt at køre godt ;)
Sidst rettet af Tubesnake ons jun 13, 2007 14:20 pm, rettet i alt 1 gang.
Venlig Hilsen Carsten
Brugeravatar
Tubesnake
Redaktør
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre feb 09, 2007 0:05 am
Geografisk sted: Right behind you ;)

Indlægaf Ingemann » ons jun 13, 2007 14:17 pm

Automatgear og klima tager hvert fald godt på tegnebogen mht. benzinøkonomi! Skal man lige huske.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Shadows » ons jun 13, 2007 21:34 pm

Hvis bilen ellers er i god stand - uden for mange buler og mat lak?
Ja så er det bare at slå til :D
144 hk ER for lidt til en V70'er. Men man har jo hørt om folk der har kunne klare sig med det 8) Men som sagt, det er kun noget jeg har hørt :lol:
Men det kommer også an på hvilken bil man kommer fra.

Til den pris burde du køre i den et stykke tid, og så evt sælge den til samme/mere hvis du ikke er tilfreds.

Hvis man begynder at sige at aut. gear og klima koster benzin, så kan man også sige at børn i bilen og tagbøjler koster benzin.
Desuden, så koster det også brændstof at køre med ruderne nede for at få frisk luft i varme dage. Trafiksikkerheden er også større i en bil med kold luft end i en overophedet kabine med skrigende under :twisted:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Bording » man jun 25, 2007 18:47 pm

Hej Peter

Har selv haft en V70 2.0 fra 99 der var chiptunet til ca. 136HK og der var benzin forbruget ca. 9km/l til bykørsel og ca. 11-12km/l ved landevejskørsel.
En anden ting du skal tage med i dine betragtninger er, at V70'erne og 850'erne for den sags skyld også, de ruster ikke. Prøv og se hvormange gamle 850 der stadig kører uden rustpletter, så skidt med at de bruger lidt ekstra benzin, du sparer istedet en masse penge på dyre rustarbejder. Og ikke at forglemme, det er en utrolig sikker bil at køre rundt. Jeg kan kun sige at det er stærkt vanedannende at køre rundt i en V70 :lol: .

Hilsen
Richard
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jun 25, 2007 18:39 pm


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster