Gummi lister??

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Hr. SmåSur » søn jun 17, 2007 20:16 pm

Hmm..

Vidste du ikke, at en Amazon ALTID skal holde i carport eller garage??..

Nå, men tag nu en kop kaffe mere, for:

Hvis du har 3 cm. vand fortil i Amazonen efter en gang regn som vi har haft her i weekenden, så er dit problem nok snarer, at der ved de nederste hjørner på forruden kan snige sig vand ind - dette er en folkesygdom på Amazonerne og skyldes en kombination af flere ulykker: Indtørret forrude-gummiliste, uheldig tidligere montering af ny forrude og rust i ruderammen.
Du vinder en HOPLA-nål hvis du i første hug gætter hvilken af de 3 nævnte ting/opgaver der er allermest 'noget-rigtig-kedelig-l...-at-lave'!

Nå, men - altså: Det skyldes formentlig ikke gummilisterne rundt dørene, regnen blæser sjældent helt sidelæns og opad..

Det er helt nemt at tjekke ovenstående:

Tag en vandkande/vandslange og øs forsigtigt omkring rudehjørnerne og hold så øje med hvad der sker inde under instrumentbordet, kommer der vand ind?... BINGO!.. (JA, piv nu ikke, bilen ER jo allerede sjaskvåd indvendigt, ikk'?)

Rudelisten gennemgås for om den er udtørret - hvis den sprækker alle vegne må du jo ha' en ny - Ring Kristian 75876244.
Hvis den ikke ser synderligt tør ud, så kan du komme LANGT ved at få en "professionel" auto-glarmester til at 'seale' din forrude (han sprøjter altså en gang forrude-tætningsmasse ind rundt forruden). Hvis du VIL gøre det selv, så brug IKKE SILIKONE!
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Amazon » søn jun 17, 2007 21:23 pm

Hej Aron.

Jeg har haft samme problem med min. Måtte nærmest køre med gummistøvler når det regnede :?
Da jeg pillede forruden ud var der rusthuller næsten hele vejen over i ruderammen forneden. Det er ikke nemt at tætne, der er kun den onde vej :evil:
Jeg opdagede også flere huller fra hjulkasserne og ved dørstolperne, der kom også en del vand.

Håber du for den tæt.
Amazon
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: man jan 30, 2006 11:12 am
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Jeppe » man jun 18, 2007 12:16 pm

Hr. SmåSur skrev:Hmm..

Hvis du har 3 cm. vand fortil i Amazonen efter en gang regn som vi har haft her i weekenden, så er dit problem nok snarer, at der ved de nederste hjørner på forruden kan snige sig vand ind - dette er en folkesygdom på Amazonerne og skyldes en kombination af flere ulykker: Indtørret forrude-gummiliste, uheldig tidligere montering af ny forrude og rust i ruderammen.
Du vinder en HOPLA-nål hvis du i første hug gætter hvilken af de 3 nævnte ting/opgaver der er allermest 'noget-rigtig-kedelig-l...-at-lave'!




Det lyder som om at Hr SmåSur snart må ryste op med en Hopla-nål til Aron.
Men ellers er det jo et af de problemer man skal tage seriøst når der begynder at komme vand ind, for det bliver kun værre. Mange Amazoner har den skavank. Jeg har selv opgivet at lave min og smider i stedet et fabriksnyt karrosseri på :wink:


Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Hr. SmåSur » tirs jun 19, 2007 1:25 am

Aron,

Du har jo ikke gættet endnu?... :P

Jeppe,
Ehhh..... fabriks NY kaross??.. Hvor er det lige man køber en sådan?.. :shock:
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Jeppe » tirs jun 19, 2007 11:42 am

Hr. SmåSur skrev:Jeppe,
Ehhh..... fabriks NY kaross??.. Hvor er det lige man køber en sådan?.. :shock:



Desværre er det jo ikke lagervare hos Volvo, så det er vel noget med at slå til hvis man falder over et - og det gjorde jeg. Så nu står det i kælderen og venter på mange hyggelige vinteraftner


-- Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Ny karrose

Indlægaf Klågem » ons jun 20, 2007 9:46 am

Hulk Hulk.. Tør dog jeres øjne.. Trøst jer med at bunden er tæt. (vandet bliver jo i bilen) hehe
Øhm. Det med karrosen kan næsten lade sig gøre.
Der er en til salg på ebay. skal lige finde linket. Der var en anden på Volvosnak der har fundet det.
Har nu linket som jeg har "stjålet" fra Jeppe her på forumet
http://cgi.ebay.de/VOLVO-P-121-AMAZON_W ... dZViewItem
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Ny karrose

Indlægaf Jeppe » ons jun 20, 2007 17:56 pm

Klågem skrev:Øhm. Det med karrosen kan næsten lade sig gøre.
Der er en til salg på ebay. skal lige finde linket. Der var en anden på Volvosnak der har fundet det.
Har nu linket som jeg har "stjålet" fra Jeppe her på forumet
http://cgi.ebay.de/VOLVO-P-121-AMAZON_W ... dZViewItem


Ja, men det er jo en renoveret karrosse. Tidlig bagtøj og front fra B20....

Mit er fabriksnyt uden stelnummer... Det er guf :wink:
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster

cron