Køb af V70 Diesel, erfaringer søges

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af V70 Diesel, erfaringer søges

Indlægaf Sako75 » søn jun 24, 2007 14:49 pm

Hej

Er på vej til tyskland for at handle en Volvo V70 Diesel Aut. til min genbo.

Hvordan er det lige med dieselmaskinen i sådan en, er der nogen årgange man skal holde sig fra eller hvad?
Ellers noget man skal være opmærksom på ved sådan en, det skal være en 98-99 eller sådan noget i den stil.

Hvad med afgift, nogne der lige har styr på de nye regler der?

På forhånd tak :D
Sako75
Redaktør
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: man jun 11, 2007 12:57 pm

Indlægaf Shadows » søn jun 24, 2007 21:42 pm

Hvis du er på vej til tyskeland, er du så ikke sent ud med at hente info? 8)

Mht. til afgifter så beregnes den ud fra de afgiftsregler der var gældende på den dato som er bilens 1. registreringsdato.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Sako75 » søn jun 24, 2007 23:49 pm

Shadows skrev:Hvis du er på vej til tyskeland, er du så ikke sent ud med at hente info? 8)

Mht. til afgifter så beregnes den ud fra de afgiftsregler der var gældende på den dato som er bilens 1. registreringsdato.


Så så nu ikke så flabet, det er jo søndag :mrgreen:

Skal gerne afsted inden for de næste 14 dage, så der er da ligt tid endnu til at finde nogle info...

Super, var lidt i tvivl om det var dato for første reg i danmark, det kunne jo ligne de skiderikker
Sako75
Redaktør
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: man jun 11, 2007 12:57 pm

Køb af V70 Diesel, erfaringer søges

Indlægaf Bording » fre jun 29, 2007 0:08 am

Hej Sako75

Har selv haft en V70 2.5Tdi fra 2000 med manuel gear og kørt som landtaxa. Kørte i og for sig ganske fortrintlig og have en fornyftigt brændstoføkonomi, ca. 16 km/l ved blandet kørsel og på en ferietur i Norge/Finland lå snittet på 18,3 km/l over 6000 km med feriepakket bil og tagboks.

Selve motoren er forholdsvis dyr at reparere på, tandrem, pumperem og remstrammerhjul skal skiftes for hver 120.000 km eller 4 år og samtidig anbefaler Volvo at vandpumpen skiftes samtidig. Pumperemmen skal skiftes for hver 60.000 km. Dieselpumpen er også et svagt led og en ombytnings en koster omkring 4.000,00 kr. Vacuumpumpen er også et svagt punkt og stødstang kan give anledning til kraftige bankelyde.
Når alt dette er sagt er det en maskine der godt kan køre mange kilometer, min havde kørt 330.000 da den blev solgt.

Du skal være meget opmærksom på automatgearkassen, da den afhængigi af hvordan bilen er blevet kørt godt kan stå af ved omkring 200.000 - 250.000 kilometer. Grunden er at motoren har et altfor stort moment i forhold til hvad gearkassen kan klare. Næsten alle taxaer af den gamle model herhjemme har fået skiftet gearkassen og den koster i omegne af 25.000,- for en ombytter.

Har nu fået en V70 D5 og den kører betydelig bedre end den gamle 2.5Tdi og driftsomkostningerne på D5'eren er meget lavere, bl.a. skal tandrem først skiftes efter 160.000 km eller 7 år og der er kun et remstrammerhjul der skal skiftes. Har kun haft den i 1 måned med den kører bare perfekt.

Håber du kan bruge ovenstående.
Hilsen

Richard

V70 2002 D5 manuel gear + en masse ekstraudstyr.

Forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jun 25, 2007 18:39 pm

Re: Køb af V70 Diesel, erfaringer søges

Indlægaf Shadows » fre jun 29, 2007 7:46 am

Bording skrev:
Du skal være meget opmærksom på automatgearkassen, da den afhængigi af hvordan bilen er blevet kørt godt kan stå af ved omkring 200.000 - 250.000 kilometer. Grunden er at motoren har et altfor stort moment i forhold til hvad gearkassen kan klare. Næsten alle taxaer af den gamle model herhjemme har fået skiftet gearkassen og den koster i omegne af 25.000,- for en ombytter.




Det er muligt at moment er for stort for gearkassen. MEN, jeg er at dyb overbevisning at oileskift på automatgearkasser er alt for overset. De SKAL kan skiftet olie for hver ca. 60.000 km afhængig af bilmærke. Mange værksteder glemmer eller er ikke opmærksomme på dette. Jeg har selv haft en passat TDi som var tidligere taxi. Da jeg overtog den var den på sin tredie gearkasse. Den kørte lidt skidt, og det viste sig da vi værkstedshistorien efter at den ALDRIG havde fået skifte gearkasse olie - ved udskiftning var der kommet nyt på. Da jeg så skiftede olie efter ca. 80.000 (fra ny gearkasse var monteret) skiftede den som en drøm og jeg kørte yderligere 60.000 uden problemer i den.

Da jeg overtog min nuværende volvo, kunne Volvo-forhandleren "ikke lige se hvornår det var skiftet" så det blev skiftet inden jeg hentede den - hellere en gang for meget end .....

Volvo gearkasserne lider også ekstra pga. momentet, når man accelerer fra stilstand med foden helt i bund og udnytter TRACS til fulde, så hvis man gør dette hver dag?
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster