Returbilen.se - har du prøvet det?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Returbilen.se - har du prøvet det?

Indlægaf Vestman » lør okt 06, 2012 17:44 pm

Hej,

Har nogle herinde prøvet at købe stumper hos http://www.returbilen.se/category.html?anl=1? Som jeg har forstået det, skal man selv skrue stumperne af bilen, hvilket retfærdiggør de lave priser. Men kan man mon betale sig fra at de selv skruer den af? De har hverken tlf. eller email, så vidt jeg kan se.

Men jeg har brug for en ny/ombytter tandstang til min '99 V70, og sådan en operation har jeg aldrig prøvet før, og tror at det er en for stor mundfuld at satse på at splitte den ad, derovre i Malmø.
'99 V70 2.5D aut.
Brugeravatar
Vestman
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Returbilen.se - har du prøvet det?

Indlægaf gmtgmt » lør okt 06, 2012 17:52 pm

du skal have forbroen lindet. 2 servo rør af, rat aksle ledet af, det tager et par timer for en der ikk har prøvet det før

du kan få en til 2200kr + moms oppe hos www.svenskebil.dk der er 2 års garanti på. jeg har lige skiftet 2 inden for den sidste måned og skal igang med en mere nu her i næste uge alle har jeg fået der oppe.

der ikk forskel på hvilken bil det er til du skal bare bruge dine styrestænger og kugler, de nemmeste er at klippe strips/spænde bånd inders på tandstang stangs mancheterne og så op i en skrue stik, bræk dem løse med en rør tang og monter dine gamle på den nye tandstang.
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Janus » lør okt 06, 2012 18:00 pm

Har brugt Returbilen meget.

Man skal selv skrue delene af, men jeg syndes tit det er en fordel. Det gør man på en bil i sverige, og kommer man til at ødelægge noget, går man videre til den næste og tager dele der fra. Så når man endelig skal gøre det på sin egen bil, har man erfaringen.

Alle bilerne er klodset op, så man kan sagtens komme ind under dem. Ellers er det vel bare at finde en bil hvor motoren er taget, så kan man stå i motorrummet og skrue.
940 2,3 LTT
Janus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf Volvo4life » lør okt 06, 2012 19:08 pm

Har også været der en del gange, men de "gode" dele forsvinder meget hurtigt.

Fik fornyligt hentet inderskærme, tæpper og nyt plast til instrumentbord for 150,- SEK
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Gyzz » man okt 08, 2012 10:01 am

Hej,

jeg har også benyttet mig af deres anlæg, med udemærket success.......

du skal være hurtig hvis du vil have de gode dele, men den ene gang var jeg den første på en super fin 745 med alt udstyret i og nyserviceret, så jeg fik en super renoveret tandstang med nye Hyd slanger, der var også et fint benzinfyr i, men det ville jeg ikke ødelægge, da jeg på det tidspunkt ikke havde styr på hvilke komponenter jeg skulle bruge for at få det til at virke.

en god ide hvis det har interesse er at melde dig på deres hjemmeside, så får du en mail hver gang de får en ny bil ind af den type du er interesseret i, så kan du komme hurtigt til faddet :lol: :D

det er samtidig en rigtig god træning at splitte deres bil ad inden du skal til at rode på din egen :mrgreen: :mrgreen:

Gyzz
Nu: BMW 530Da 07'
Tidligere: Volvo 850 T-5R sort 95', 745 89', S80 drivE 09'
Gyzz
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bjæverskov

Indlægaf Vestman » man okt 08, 2012 10:16 am

Tak, folkens, for gode svar. Jeg må nok væbne mig med minimum een hjælper, hvis jeg tager over og skruer.
Den med email-advisering havde jeg ikke luret - det var snedigt!
'99 V70 2.5D aut.
Brugeravatar
Vestman
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Kingo » man okt 08, 2012 10:29 am

Hvordan tror i sandsynligheden er for følgende dele:

- Alarm (sensor i loft, diode, sirene og box)
- knapper til rat (styring af radio og fartpilot)
- Alufælge - kan se de tager 300,- pr. stk med dæk.
- Hjulkapsler

De ser jo rimelig rippede ud de biler de lister men er usikker på hvordan trækket er på de dele jeg søger?
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vangede

Indlægaf MrJet » man okt 08, 2012 13:33 pm

Min erfaring med returbilen er:

Det er meget sjældent, de helt gode dele er til stede - bilerne kommer fra ophuggere, der tager det, de mener der er gode penge i!

Når de så ankommer til returbilen, så står der en flok østeuropæere klar og snupper de gode dele, de mener der er penge i!

Så er der kun de mindre gode dele tilbage til folk som mig, som ikke kan stå klar næsten samme dag bilerne kommer ind.

Synes også, at folk er slemme til at "smadre" bilerne for at få deres dele. Jeg var på jagt efter en S60 midterkonsol, men den var helt smadret, da der tidligere var en som åbentbart skulle bruge håndbremsen.

Men ja, men kan godt være heldig, men regn ikke med en komplet læderkabine, komplette fælg sæt osv..

Mvh. Christian
Nuværende bil:
Ingen Volvo pt :(
Dice og Vida2014D - kan hjælpe med at udlæse fejlkoder og nulstille dem i 2800 Lyngby
Tidligere Volvo'er:
'07 S80 D5 aut
'03 V70 2,3 T5 aut
'03 S60 D5
'97 S40 2,0
Brugeravatar
MrJet
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Volvo4life » man okt 08, 2012 20:22 pm

MrJet skrev:
Men ja, men kan godt være heldig, men regn ikke med en komplet læderkabine, komplette fælg sæt osv..

Mvh. Christian

Nu kigger jeg jeg på 700/900 og gennem de sidste par år er udvalget blevet betydelig mindre. 850 og v70 1.gen er der en del af. Har set flere komplette læderkabiner i disse.

Men igen - man skal være lidt heldig
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Diverse