Jeg har en 760 TIC stationcar fra 1989, bilen er en import fra Canada, den er så vidt jeg har fået oplyst "bygget" som en 900 model - og jeg må da indrømme den ligner da ikke de andre 760´er jeg ser fra samme årgang.
Der en ingen udvendig forskel på en canadisk 760er mk II eller en hvilken som helst anden 760er mkII . 760mk II kom i 1988 og udgik i 1990. Den eneste udvendige forskel kan være forlygterne, da ikke alle oversøiske biler havde tågelygter indbygget og den vil ofte have US blink foran og ingen sideblink (Hvilket betyder ingen syn i dk). US forlygterne kan iøvrigt kendes på at de er betydelige grimmere end de europæiske. Biler er IKKE bygget som en 900 serie, men som en alm 700 serie, hvor mange dele fra 900 dog passer på. Motoren vil ofte være mere miljøvenlig (læs: mindre hk) og de årgange havde et sprøjt/tændning der er svært at arbejde på.
Nå, men mit spørgsmål er kort og godt: Når og hvis jeg skal bruge reservedele, udstyr, styling, sæder etc etc - skal jeg så kigge efter 900 model eller efter 760 - eller modsvarer disse 2 modeller hinanden, hvad angår reservedele ?????
Her kommer hvad der passer på din 765er:
forskærme+hjelm: 760mkII eller 960mkI
Lygter front:760mkII, 960mkI, 940
Lygter bag: 700 og 900
Instrumentbord: 760mkII, 960mkI og tildels 960mkII
Interiør: 740, 760, 900 til ca 94/95 (der kommer nyt bagsæde)
Ellers kan du bruge dele fra 700 og de fleste fra 900.
Der er da også forskel på bagtøjet? En 760ér har vel osse multilink bagaksel.
760 st.car har altid stiv bagaksel.
Bilen skulle vel aldrig være den der har stået tilsalg hos en forhandler på sjælland indtil for ganske nylig?