Billig rulletest i kbh. på søndag 26/8

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Shadows » fre aug 24, 2007 8:41 am

testhest skrev:Shadows: Kan vi ikke få nogle kurver, eller i det mindste omdrejningstal for de målte HK og Nm. Det hænger jo trods alt sammen.
Det kunne være interessant og se hvor du har dit "traktor-moment" :lol:


Jo da, jeg håber på at få scanneren i gang asap :)

Men her lidt data indtil videre.
Mmax = 488,6 Nm ved n = 3160 1/min v = 152,5 km/t
Pmax = 196,1 kW ved v = 211,0 km/t n = 4380 1/min
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf testhest » fre aug 24, 2007 9:36 am

Fandt et link som måske kan have interesse. Det er et center i Sverige som har udført mange målinger omkring det faktiske kraftoverførsel til vejen kontra den lovede: http://www.rri.se/index.php?DN=29
Håber der er nogle der finder det interessant.

I øvrigt, så er omregningsfaktoren fra Nm til Kw og omvendt her:

P = M * f * (Pi/30000) = Nm * min-1 * (3,1415/30000) = kW

M = P / f * (30000/Pi) = kW / min-1 * (30000/3,1415) = Nm

Og som man selvfølgelig husker :wink: , så er:
1 hk = 0,745kw og 1 kw = 1.34 hk

Bare lige hvis der er nogle der vil til at regne lidt...
testhest
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 79
Tilmeldt: søn maj 27, 2007 23:41 pm
Geografisk sted: 6400 Sønderborg

Indlægaf Kragbak » fre aug 24, 2007 10:34 am

Nu har jeg sgu igen fået en Lambdasondefejl. Jeg har ellers lige sat en helt ny MAF sensor i bilen. Værkstedet siger at det nogle gange kan ske at chippede biler ikke slipper for den fejl.

Jeg er en smule bekymret for at sende bilen på rullefelt med den fejl. Hvis benzinblandingen ikke er korekt når motoren skal yde maksimalt.

Er der andre der kender til den fejl?
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Shadows » lør aug 25, 2007 18:34 pm

Kragbak skrev:Jep jeg har betalt. Desværre kan jeg kun de to første timer så jeg håber jeg kan komme til som en af de første.
desuden glemte jeg at skrive at min er med automatgear, jeg ved ikke om det kan være et problem.


Har du fået en tid?
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Lamdafelj

Indlægaf Klågem » lør aug 25, 2007 20:22 pm

Hmm.. Kan det måske have noget at gøre med at det er en "standart" tuningchip du har i.. Med standart mener jeg at man bestiller en chip hos et chipfirma. den er indstillet til i dit tilfælde en volvo 2,5 lavtryksturbo uden at tage højde for slid og olieforbrug..(der er ikke 2 motore der er ens. altså skal en chip indstilles til den aktuelle motor, ellers KAN det give problemer) Min blev indstillet i bilen og den har bare kørt uden problemer siden (21000km) Havde dog en tændingsfejl pga uorginale tændrør :oops:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Morten VJ » lør aug 25, 2007 20:37 pm

Kragbak skrev:Nu har jeg sgu igen fået en Lambdasondefejl. Jeg har ellers lige sat en helt ny MAF sensor i bilen. Værkstedet siger at det nogle gange kan ske at chippede biler ikke slipper for den fejl.

Jeg er en smule bekymret for at sende bilen på rullefelt med den fejl. Hvis benzinblandingen ikke er korekt når motoren skal yde maksimalt.

Er der andre der kender til den fejl?


Normalt er det ikke nogte problem, da motorstyringen ikke bruger lambdasonden til noget som helst.
Den kan højest gå i nødprogram, og fede blandingen op og sænke tændingen, men ingen motorskader på den konto.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am

Indlægaf Kragbak » lør aug 25, 2007 21:32 pm

Jeg har ikke fået nogen tid... Men jeg møder bare op kl. 1000 og håber på at jeg kan komme til. Ang min chip så er det faktisk ikke en ny chip jeg har i, men en original styring der er blevet flashed.
Men der klart at det ikke er lavet specielt til min motor.

Ang. nødprogram så er det jo ikke helt det samme på rullefeltet eller hvad? den yder vel ikke det optimale under de forhold?
Sidst rettet af Kragbak søn aug 26, 2007 7:56 am, rettet i alt 1 gang.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Nødprogram

Indlægaf Klågem » lør aug 25, 2007 21:35 pm

Hvis din bil kører på nødprogram er du ikke et sekund i tvivl... Der er forskel som på en turboræser og en gammel dieselhakker i trækkraften
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Kragbak » søn aug 26, 2007 7:55 am

Når lampen lyser betyder det vel at den går i nødprogram? Men jeg synes nu overhovedet ikke at den virker som en gammel traktor.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Kragbak » søn aug 26, 2007 11:13 am

Så har jeg været på feltet:

228hk og 307NM hvilket er en del mindre end forventet. Men jeg Kørte med en Lambdafejl, hvilket betød at CO-procenten var helt oppe på 8% (normal 3,5-4,5)

Så jeg glæder mig til at komme på igen med normal CO så skulle momentet og effekten gerne være lidt højere :)
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Kragbak » man aug 27, 2007 18:00 pm

Hurra jeg har fundet fejlen der skapte mit CO problem (lambdasondelampen lyste) Jeg gennemgik og udskiftede simpelthen alle de vakuumslanger der sider ved turboen, ganske rigtig var de ikke i den skønneste orden. En af dem var simpelthen revnet.

Så nu spiller det :D (hvilket gerne skulle resultere i en smule mere effekt)

Nu mangler jeg bare at slukke min Servicelampe og fejlfinde mit abs-anlæg, men det skulle gerne ske nå jeg får mit diagnoseværktøj.
Volvo 855 T-GUL, (2,0) stage 3, hk: ? / Nm: ?
Volvo 855 2,5T 235hk/370Nm (til salg)
Honda CBR 900 fireblade
Brugeravatar
Kragbak
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: lør aug 12, 2006 15:38 pm
Geografisk sted: København, men er stolt jyde ;)

Indlægaf Shadows » man aug 27, 2007 20:33 pm

Kanon!
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Foregående

Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster