Boltmål

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Boltmål

Indlægaf Ingemann » fre sep 07, 2007 21:47 pm

Hej!

Jeg har ladet mig fortælle at man kan få andre boltmål end 5*108 til at passe på sin volvo, men hvor langt kan man trække den?
Ville man kunne få et par BMW fælge med 5*120 til at passe eller er det for meget?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Re: Boltmål

Indlægaf Jeppe » lør sep 08, 2007 0:45 am

Ingemann skrev:Hej!

Jeg har ladet mig fortælle at man kan få andre boltmål end 5*108 til at passe på sin volvo, men hvor langt kan man trække den?
Ville man kunne få et par BMW fælge med 5*120 til at passe eller er det for meget?


Hej Andreas

Det kan absolut ikke anbefales. Bolthullerne er konisk og møtrikkerne skal centrere. Så du kan ende med at ødelægge fælgene og boltene.

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Re: Boltmål

Indlægaf Morten VJ » lør sep 08, 2007 8:16 am

Ingemann skrev:Hej!

Jeg har ladet mig fortælle at man kan få andre boltmål end 5*108 til at passe på sin volvo, men hvor langt kan man trække den?
Ville man kunne få et par BMW fælge med 5*120 til at passe eller er det for meget?

Man kan vel i princippet få alt til at passe, det er kun et spørgsmål om penge :wink:

Hvis der er plads til en 25 mm spacere, så kan man lave en adapter der går fra 5*108 til 5*120.
Ellers kan man bore sine narv om til det nye boltmål.
Eller hvis der er meget lidt forskel imellem boltafstanden, så kan man få isat nogle exentriske bøsninger i fælgen således at de passer til bilen.

Narvhullet er det mindste af problemet.

Men det koster kassen, medmindre man kender en der kan lave det.

Det sidste alternativ er at få special bygget sine fælge, men igen det koster også penge.

Der findes mange fede fælge med boltafstand 5*108, og indpresningsdybden kan løses Vhaf spacere.
Det er ikke lovligt, men bruger man dem der boltes på narvet, og derefter boltes hjulet på spaceren.
Så kan jeg ikke se noget holbarheds mæssigt problem i det.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am


Tilbage til Diverse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster