Hej forum,
Jeg har haft en meget dårlig oplevelse med et værksted i Nordsjælland og vil høre hvordan Jeres syn på situationen. Da de har taget advokat ind over, vil jeg ikke hænge dem ud pr. navn (endnu), hvis sagen skulle få et efterspil. Her kommer en længere beskrivelse
Det startede en 6-7 uger tilbage, da min Volvo 850 skulle have skiftet en solenoide i gearkassen. Da min normale mekaniker melder pas på opgaven, vælger jeg at kontakte et værksted der udelukkende laver gearkasse. Her får jeg en pris på udskifning på 10.500 kr. De får bilen på værkstedet den aftalte dag og skifter solenoide (det viser sig dog, at de har bestilt en forkert og fejlen vender tilbage) - da mekanikeren skal ud og prøvekøre bilen første gang efter reperationen, flyver motorklappen op under kørslen. Han kører på mirakuløs vis dog ikke galt. Dog er hængslerne på klappen knækket, selve hjelmen har fået nogle knæk og har ramt ned i begge skærme, som er blevet beskadiget da klappen røg op.
Han ringer og fortæller situationen som den er, og vedkender at det naturligvis er uheldigt og at jeg vil komme og kigge på det, og så må vi finde en løsning. Da jeg dukker op, er det lykkedes dem at lukke den beskadigede motorhjelm ned, så man til nød kan køre. Grunden til at hjelmen er sprunget op, er at stormhængslet tilsyneladende ikke har lukket til, som den ekstra sikring den er. Jeg har I de 4 år jeg har haft bilen, aldrig oplevet at klappen er sprunget op under kørsel! Mekanikeren der har arbejdet på bilen og kørt den da den sprang op, er meget reel og vi aftaler, at de skal bestille en klap hjem fra Sverige, få den lakeret, bestille korrekt solenoide og så ringe når det er klar til at jeg kan komme retur. Vi aftaler at undlade at udbedre skader på skærmene, da det er en gammel bil og skaderne er mindre slemme - mod at jeg får en lavere pris på reperationen.
Jeg forsøger nu over de næste 4 uger, at få svar på hvornår det er klar. Jeg får hele tiden at vide, at *-kollega skal ringe tilbage, men jeg hører på trods af 5 henvendelse aldrig tilbage. I dag får jeg så endelig fat i ham, da det er ham der svarer deres telefon. Han siger at de har bestilt og modtaget en ny klap, men at de nu ikke vil lakere den. Han siger at de har talt med deres advokat og at de faktisk slet ikke er forpligtet til at bestille en ny klap, da det uheldet skyldes en fejl på min bil. Jeg bliver harm og spørger hvordan det kan være at man punkt 1. løber fra den mundtlige aftale vi har indgået punkt 2. I det mindste ikke ringer tilbage og informerer. Jeg får dog kun dårlige undskyldninger om at tiden jo flyver afsted...
Jeg føler at jeg har været meget large og endda gået med til at lade skader på skærmene blive, da det er en gammel bil. Derudover har jeg brugt snart 2 måneder på deres langsommelige arbejde og elendige information. Nu skal jeg så høre på, at de kun vil montere den mørkerøde klap de har fået hjem på min bil, som er i gråmetal. Jeg har mest af alt lyst til selv at gå til advokat/FDM af ren princip. Det er jo dog en gammel bil, så økonomisk set, burde jeg jo bare lade sagen blive.
Kan jeg få nogle meninger fra Jer? Hvad ville I gøre?
Ps. skal nok oplyse værkstedets navn, når sagen på den ene eller anden måde er løst.