Claus skrev:Den kan kun startes når temp er under 5 grader og motoren kører over 500 omdr.
jeg kan starte min direkte(og via timer), når bilen holder stille, uanset temperatur udenfor.
Er det en anden varmer?
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Claus skrev:Den kan kun startes når temp er under 5 grader og motoren kører over 500 omdr.
jimDK skrev:prisen er 0 kr på Vorning Volvo Værksted,8830 Bavnehøjvej 4
Undskyld jeg ledte dig på vildspor med det menu-trykkeri, det lader til at CPM ikke er i den menu
Claus skrev:Uha da da da
Der kom et brøl.
I har alle ret med hensyn til at i kan starte jeres fyr når i har lyst, det er fordi jeres fyr er en parkeringsvarmer og ikke kun en tilskudsvarmer.
Tilskudsvarmeren er uden timer og de lidt ældre er også uden den elektriske vandpumpe.
Tilskudsvatmeren kræver at temp er 5 grader eller der under og at motoren er startet og kører mindst i tomgang.
Det er muligt at bygge tilskudsvarmeren om til en parkeringsvarmer. Det kræver noget software samt måske en elektrisk vandpumpe og en del arbejdstimer.
viser sig at være andet end bare reset, kan jeg så også få en diagnose?
jimDK skrev:viser sig at være andet end bare reset, kan jeg så også få en diagnose?
Jeg kan udlæse fejlkoder og slette dem.
De kan muligvis give et fingerpeg om hvad der er galt.Af og til har de en fornuftig beskrivelse i VIDA (Volvo's diagnose software)
En "fysisk" diagnose kan jeg ikke give, har aldrig repareret sådan et fyr.
jimDK skrev:Jeg har ledt efter fejlkoderne som fyret kan sætte, under CPM (som Claus har nævnt).
Men CPM er ikke en node på CAN-bussen, og den har ikke "sine egne" fejlkoder.
Den er forbundet via LIN-protokol til CEM, og fejlkoder vedr. varmeren ligger altså under CEM.
Derfor, i menu'en i instrument panelet på bilen (som jeg har talt om tidligere) skal man kigge efter CEM
Hvis man har teksten " CEM DTC SET" i menu'en, så er der en fejlkode lagret i CEM (som måske vedrører fyret)
Claus skrev:Det er rigtigt som du skriver jimdk. jeg fandt det lige i Vida på en V70 fra 2002 D5
Felkoder
Om styrenheten detekterar ett fel, skickas en felkodslista från värmarstyrenheten (CPM) till Centrala Elektronik Modulen (CEM). Värmaren kan identifiera upp till 25 fel.
Felkoden lagras i CEM. Skulle ett fel av någon anledning försvinna efter det att felkoden lagrats permanent ligger informationen om felet kvar i CEM.
Skulle du komme forbi nord for Kbh. hjælper jeg dig også gerne.
Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster