Så kom den dag hvor den originale udstødning på 940eren ikke kunne mere. Den har længe lydt lidt mærkeligt, så jeg vidste godt at det nærmede sig. Derfor ville jeg skifte den inden der gik helt hul.
Jeg havde bestemt mig for at ville ha en sportsudstødning på og da den svenske krone jo er billig, gik jeg på nettet og bestilte en BSR udstødning hos Marcus i Malmø. 2,5" med 80mm krom afgang med BSR logo. Flot og lige tilpas til min bil.
Da han havde den på lager, bestemte jeg mig for at hente den selv, også for lige at se "butikken" i malmø. Kunne jo være man skulle bruge noget senere.
Perfekt pasform stod der på kassen. Og det var dælme korrekt. Samtidig var den meget flot lavet, svejsninger o.s.v. Det eneste man skulle skaffe var pasta sagde Marcus, så det var selvfølgelig iorden da jeg lørdag lånte min lillebrors lift og gik igang.
Dejligt at monterer en udstødning der bare passer, alt sidder lige og passer i hullet i bagskørtet. Dog havde jeg lidt problemer med den bøjle der går rundt om den bagerste potte. Den kunne jeg ikke få til at passe/se hvordan den skulle sidde. Tror der måske mangler noget. Marcus må sku lige ha en mail...
Heldigvis passede bøjlen fra den originale udstødning og den var i fin stand. Så på med den.
Så var det bare at starte op. Ahh, dejlig lyd i tomgang. Og når man kører, en dyb brummen. ikke for meget. Konen vil nok ikke engang lægge mærke til det inde i kabinen. Meget tilfredsstillende.
Iøvrigt stod der på en lille seddel i kassen at det var en Simons udstødning. De har jo lavet udstødninger til Volvoer i mange år.