Eftertændingsproblem

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Eftertændingsproblem

Indlægaf Quick1967 » lør apr 15, 2006 23:53 pm

Jeg døjer noget så grusomt med eftertænding på min B20F. Indsprøjtningsanlægget er pillet af, og alm. karb. er monteret.

Jeg har snart prøvet alverdens ting, - justering af tænding, skift af tændrør, ændret på blandingen (karb. med stilleskrue) og hvad ved jeg ellers. Meeeen der er ikke noget som synes af kunne afhjælpe problemet HELT.

Når bilen standses med nøgle bliver maskineriet ved med at løbe - lige indtil man træder sømmet i bund for at "kvæle" motoren. Så stopper eftertændingen. Jeg har valgt at køre på blyfri 95, og tanker aldrig andet.

Håber der er råd at hente, ellers må jeg jo kapitulere og så køre ned til Gadbjerg.'

Hilsen Niels Dal, Skagen
Quick1967
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Skagen

Indlægaf Volvo4life » søn apr 16, 2006 10:08 am

Du har sikkert kontrolleret det men...

Skulle skifte speederkabel på en B230A og da jeg ved den efterfølgende prøvetur ville slukke motoren og tog nøglen ud fortsatte den med at køre. En hurtig undersøgelse viste at speederkablet var for kort så den ikke kunne lukke helt af...

God påske
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Quick1967 » fre apr 21, 2006 22:33 pm

Problemet er løst.

I første omgang hjalp det rigtig meget af toppe op med olie i karburatoren. Men eftertændingen forsvandt først HELT da den blev stillet en anelse tilbage i tænding og så ned i omdrejninger (tomgang).

Altså har den stået en smule for højt i tomgang (!)

Sømmet i bund!!!!

Niels.
Quick1967
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Skagen

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj