af Fl. » søn sep 13, 2009 19:07 pm
13 September 2009
Jeg ved godt at denne reaktion er alt for sent, men nogle kan måske overveje mine problemer med at motor lige pludselig går ud og at den kan starte igen med det samme.
Jeg har en 850 2,5 10 ventilet fra 1993.
Jeg synes at der var en sammen hæng mellem at motoren går ud og den omgivende temperatur. I meget varmt vejr var problemet mest udtalt, og i koldt vejr, var problemet borte.
Jeg havde mistænkt tændings enheden i den store sorte plast box i motor rummet ved højre forskærm ( venstre side, hvis man står og kigger ned i motorrummet), der går en plast slange/rør ud til et lille panelluftfilter ved front gitteret. Min tanke var at denne slange havde til funktion at bringe køle luft til boxen og filteret skulle så forhindre snavs i at lukke boxen inde i et lag isolerende snavs, så jeg rensede boxen indvendig og skiftede filteret, for at opnå max mængde af køleluft, og den er faktisk kun gået ud 1 gang siden, som også var i meget varmt vejr.
Så hvis nogen i forummet med denne motorfejl, ikke kan finde fejlen, var dette måske værd at prøve og evt. skrive tilbage om det virkede, så andre kan få gavn af det.
Hilsen Flemming