850 2,5 1994 gå ud i tide og utide

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

850 2,5 1994 gå ud i tide og utide

Indlægaf t4bamsen » ons maj 27, 2009 15:05 pm

heeeej drenge jeg har en 850 2,5 20v fra 1994 og jeg har problemer med at den går ud under kørsel nogen gange kan jeg starte den med det samme igen andre gange kan der gå alt lige fra 10 min. til et par dage , bilens selv test system udgiver 3 fejl koder 131. 314. 324 som svare til knastføler . omdrejningsføler og gasspjældspotentiometer og dem har jeg så målt igennem og de virker tilsyneladende som de skal endvidre har den fået ny rotor nyt fordeler dæksel ny tilskudsventil renset luftmassemåleren ... hvis der er nogen der har nogen forslag ville det gæde mig at hører lidt fra jer
t4bamsen
Ny bruger
Ny bruger

Re: 850 2,5 1994 gå ud i tide og utide

Indlægaf peloengel » ons maj 27, 2009 15:47 pm

Hej, prøv at læse dette link
viewtopic.php?f=3&t=2093 MVH Peter
peloengel
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slagelse

Re: 850 2,5 1994 gå ud i tide og utide

Indlægaf Fl. » søn sep 13, 2009 19:07 pm

13 September 2009

Jeg ved godt at denne reaktion er alt for sent, men nogle kan måske overveje mine problemer med at motor lige pludselig går ud og at den kan starte igen med det samme.

Jeg har en 850 2,5 10 ventilet fra 1993.

Jeg synes at der var en sammen hæng mellem at motoren går ud og den omgivende temperatur. I meget varmt vejr var problemet mest udtalt, og i koldt vejr, var problemet borte.

Jeg havde mistænkt tændings enheden i den store sorte plast box i motor rummet ved højre forskærm ( venstre side, hvis man står og kigger ned i motorrummet), der går en plast slange/rør ud til et lille panelluftfilter ved front gitteret. Min tanke var at denne slange havde til funktion at bringe køle luft til boxen og filteret skulle så forhindre snavs i at lukke boxen inde i et lag isolerende snavs, så jeg rensede boxen indvendig og skiftede filteret, for at opnå max mængde af køleluft, og den er faktisk kun gået ud 1 gang siden, som også var i meget varmt vejr.

Så hvis nogen i forummet med denne motorfejl, ikke kan finde fejlen, var dette måske værd at prøve og evt. skrive tilbage om det virkede, så andre kan få gavn af det.

Hilsen Flemming
Fl.
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Midtjylland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj