Softwareopdatering geartronic-gearkasse

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Softwareopdatering geartronic-gearkasse

Indlægaf Michael_Kristensen » fre okt 02, 2009 10:20 am

Jeg har en V70 D5 2005 med geartronic.

Når jeg holdt for rødt lys eller i kø, så trak motoren hårdt og brummede. Gearskiftene var også mærkbare. Jeg spurgte en taxi-chauffør, da jeg kunne mærke at hans bil ikke trak i tomgang og gearvælgeren i "D" og skiftede blødere end min, hvad han havde gjort. Han svarede softwareopdatering.

Jeg kørte ud til Volvo i Hjørring for ca. 1 år siden, der prøvede at opdatere softwaren, men TCM-modulet afviste og jeg fik at vide at jeg havde nyeste version.

Nu var jeg blevet godt træt af brummeriet (der var blevet værre efter at jeg havde fået mont. nye motorophæng), så i går ringede jeg igen til Volvo og bad om en tid til en sw-opdatering. Jeg fik at vide, at computren i Göteborg sagde at jeg havde nyeste version. Jeg insisterede på at prøve og her til morgen lagde vi nyeste sw-opdatering ind og nu virker gearskiftet som det skal.

I tomgang i pos. "D", virker det som om den kobler ud og når jeg slipper bremsen, går der ½ sek. inden den begynder at trække. Gearskiftene foregår også mærkbart blødere.

Så nu er jeg en superglad mand :D :D , der om 3 timer skal køre til Stockholm (og det glæder jeg mig rigtig meget til nu med den gode gearkasse).
------------------------------------------------------
Michael Kristensen

Volvo XC60 D5 AWD Aut. 2015
Volvo XC90 D5 AWD man. 2009
Michael_Kristensen
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj