Jeg har en volvo s60 årg. 2001 aut. gear. Blev i sommers påkørt af en turist i højre side under en overhaling. Jeg fik ødelagt højre frontside og blev ramt fælg mod fælg. Bilen kunne ikke køre efter uheldet da fælgen var trykket ind. Fik så skiftet bærearm, hjulleje, forskærm, forlygte, kofanger, sprinklerbeholder, lakeret. Da vi fik bilen tilbage fra værkstedet følte jeg der var noget underligt med gearkassen. Dette blev også bekræftet i den første rundkørsel. På vej ud af rundkørslen kører den meget højt op i omdrejninger i 2. gear og skifter til 3. meget hårdt (på samme måde som hvis man holdt koblingen halvt nede og slap den pludseligt). Dette problem kommer som regel i rundkørsler og venstre sving, kan også forekomme på lige vej i mindre omfang. Bilen har efterfølgende været på værksted 3-4 gange hvor de bl.a. har skiftet olie m.m. Vi står nu med den besked fra værkstedet at de mener gearkassen bør skiftes ud, men vores forsikring mener ikke at det kan have noget med påkørslen at gøre ?
Forsikringen mener at det er slitage (slidte bremsebånd ?)og vil derfor ikke dække skaden. Vi har klaget over denne afgørelse og er i kontakt med en overtaksator som vil teste olietrykket i gearkassen - er der nogen som har erfaring med det ? Har ikke haft problemer med gearkassen før uheldet