volvo v40 t4 bytte

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

volvo v40 t4 bytte

Indlægaf engelhardt » man sep 20, 2010 18:41 pm

Hej alle..
Jeg står og måske skal bytte min toyota corolla til en v40 t4 fra 97' Den har kørt 250 tusind.

Så har lige lidt spørgsmål som jeg håber i kan svare på..

Der skal skiftes bremser hele vejen rundt og så skal den synes. Er bremserne dyre til sådan en? og er reservedelene generelt i den billige eller dyre ende?

Den skulle stå uden rust, og kan heller ikke umiddelbart se noget rust på billederne af den. Så eneste sted kan være under bilen.. Er der nogle slemme steder der jeg skal kigge specielt efter?

Den 1,9 turbo, er de slemme til at bruge vand eller olie? Mener også jeg har set t4 med 2,0 turbo.. kommer de først i den faceliftede udgave?

Mvh Dan
engelhardt
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Roskilde

Re: volvo v40 t4 bytte

Indlægaf Ingemann » ons sep 29, 2010 20:55 pm

Om bremser er dyre eller er vel en subjektiv holdning. Jeg personligt vil ikke mene at det er dyrt at lave bremser på en V40.
Jeg kan få brembo skiver og klodser til alle 4 hjul for ca. 2500kr.

Mit indtryk er at reservedelene er til nogle fair priser.

En T4 og en 2.0T er ikke den samme motor. Det virker måske underligt, men en T4 er altid en 1.9T, og det er fordi en blok med mindre slagvolume har større gods i motoren, så man kan presse den mere uden at det går ud over holdbarheden. Det er den forklaring jeg har fået.
En T4 har 200hk og en 2.0T har 165hk.

Jeg ville kigge efter rust i paneler, bund, dørbunde, skærmkanter og sådan. S/V40 er kendt for at have rust-issues i de årgange.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj