Volvo v40 2.0 St.car tomgang

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo v40 2.0 St.car tomgang

Indlægaf Tolsgaard » lør feb 05, 2011 20:14 pm

Min volvo v40 går lidt lavt i tomgang når den er varm, samtidig står den og hugger lidt, men køre upåklageligt og tøver heller ikke med gassen når man køre i den, er der nogle der eventuel kunne svare på hvad der kunne være galt? der er lige kommet nye tændrør i, samt vakumslanger er tjekket for utætheder. kunne det tænkes det var tomgangsregulatoren? som sidder lige for når du åbner for motorhjælmen.

Håber nogle kan hjælpe

Med Venlig Hilsen Martin Tolsgaard
Tolsgaard
Bruger
Bruger

Re: Volvo v40 2.0 St.car tomgang

Indlægaf vestjyden » ons feb 09, 2011 22:36 pm

Min S40 1998 har også hugget lidt i tomgang en gang imellem igennem længere tid, til sidst for (2 uger siden) begyndte den at sætte ud, hvis man trykkede lidt for hårdt på speederen, kun når den var varm. Var også lavere i tomgang når den var varm, men ellers kørte den godt. Det er lige blevet lavet, det var tændspolen der ikke kunne levere nok power, den var med andre ord ved at give op. Ny på og den køre, måske kan det være din er ved at gøre det samme, men det kan måles ud jo.

Frank
vestjyden
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Volvo v40 2.0 St.car tomgang

Indlægaf Tolsgaard » fre feb 11, 2011 0:05 am

Vestjyden.

Tak for indlæget, det vil jeg da lige prøve og skifte de 2 tændspoler, det er da et forsøg værd, er nemlig ny inde for volvo har ellers altid kørt Nissan.
Tolsgaard
Bruger
Bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj