Kære alle
Min far påtænker at udskifte sin v40 1,8 "jubilæumsmodel" fra 10/2002, som han har haft fra ny og har kørt 140 tkm - den kunne evt. blive min næste bil.
Den er passet pænt med service og bruger ikke olie(hvad jeg ved at nogen af dem gør), dog ved jeg at tandremmen ikke er skiftet. Så vidt jeg kan se, er det 10 år / 160 tkm, så det varer ikke længe før det er aktuelt. Er der nogen herinde, der ved hvad sådan et skifte koster. Det er vel noget, som en ikke-autoriseret burde kunne klare? Og jubilæumsmodellerne har da ikke GDI-motoren, vel?
At få har kærlighed for v40 og at dens plads i volvofamilien er lidt speciel ved jeg, som er vokset op på bagsædet af volvo 240 og elsker lyden af b23(0)'er, alt for godt, men det er en anden historie... Vil SÅ gerne have en Volvo 940 stc, men må min næste bil godt være lidt mindre end den aktuelle Saab 9000...
Så jeg tænker egentlig, at med en ny tandrem, en gang undervognsbehandling og en volvo-storfrontsradio i stedet for den uduelige VDO-model så kan det blive en bil jeg kan køre i i nogle år... Er der andre ting, som man bør undersøge?
På forhånd tak
Peter