Min Volvo prutter!!!!!!!

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Min Volvo prutter!!!!!!!

Indlægaf Svendborg » man maj 02, 2011 7:23 am

Jeg fik en Volvo V70 2,4 aut fra 2002 i efteråret. Skøn bil, men prutter når vi starter den om morgenen, specielt når det er koldt, det grænser sig næsten til at den sætter ud. Når den er startet et par gange, så er der ingen problemer, men jeg har fornemmelsen af, nå vi kører længere stræk at det er som om den engang imellem sætter ud. Det er ganske kort og næsten umærkeligt, men alligevel som om den kortvarigt mister kraft.
Vi havde den ved Volvo forleden, sidste dag i de 6 mdrs garanti (tiden var bestilt 14 dage før), og de skiftede 4 tændrør, de var slidte og uoriginale, men her til morgen hvor det var pisse koldt, gjorde den det sgu igen ): ergo har det jo ikke været det der var problemet.
Den har fået lavet en del garantirep. ikke fordi vi har været trælse købere, men fordi den blev sendt på gaden med nedslidte bremser og en konstant melding af fejl, det er også blevet lavet uden vrøvl. Men forleden var tonen at når det her var skiftet så havde vi ikke mere mellemværen, meeen der er vel stadig de 2 års reklamationsret på ting man har gjort opmærksom på inden for garantiperioden eller hvad, eller skal man over at tale kulance, hvis man altså gør det på brugte biler???
Men nogen der har nogen gode bud på, hvad min lille bil fejler, så hører jeg da gerne. Det skal siges det er optaget på vores kamera, og Volvo har set det og mekanikeren var ikke i tvivl om at der var noget galt, så det er altså ikke os der er helt forkert på den...

Lisbeth
Svendborg
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Fyn

Re: Min Volvo prutter!!!!!!!

Indlægaf jimDK » man maj 02, 2011 9:43 am

Hej

de skiftede 4 tændrør

Der er 5,fordi bilens motor er fem-cylindret (men mon ikke værkstedet har check på det og skiftet dem alle sammen)

jeg er ikke helt sikker på hvad "prutter" betyder? er det en lyd fra udstødningen? eller er det motoren som sætter ud?

Udsættere kan være et tændnings-relateret problem, kunne være tændspolerne, som sidder lige over tændrørene.
Det kunne være en god ide at få udlæst fejlkoder, med en kodelæser som kan læse volvo specifikke koder.
(måske har bilen's diagnose-system et bud på hvad der er galt)

Du kan selv checke om bilen har en fejlkode lagret.Jeg har lavet en lille guide:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ilit=+visa

Hvis du får teksten "DTCS IN VEHICLE" indikerer det at der er lagret en fejlkode, som så kan udlæses med den korrekte fejlkodelæser (PPC eller volvo).

Er det kun i koldt/frost vejr?
Er det uanset varm motor,jeg mener er problemet der også ved genstart af motoren, efter den er kørt varm?
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Indlægaf Svendborg » man maj 02, 2011 16:05 pm

volvoen sætter ud når der gasses op efter start, men så snart den har gået en 30sek er det ovre. Dog føles det som om den gør det samme en gang imellem når vi kører på motorvej, det føles ihvertfald ikke som bump på vejen.
Bortset fra det har volvo udlæst fejlkoder, og der var intet at bemærke, altså ingen fejl lagret.

mvh
Svendborg
Bruger
Bruger

Indlægaf Svendborg » man maj 02, 2011 18:19 pm

Så har vi haft kontakt til Volvo igen, og de tager den op og tjekker den endnu engang, dejligt.
Det med de 4 tændrør, jaaa hvad kan jeg sige........klokken var for tidligt da jeg skrev det, så kører hjernen ikke for hurtigt, lidt lige som min bil, GRIN!!!
Lisbeth
Svendborg
Bruger
Bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj