bilen har gået 535000km ingen dok på anden motor or kasse så som nuværne udgangs punkt har de begge gået det samme oilen på gearkassen lugter ikke brændt men er en lille smule brun ikke meget kan godt se den stadig er rød.
den har når den har stået stille og er kold kan den godt rykke lidt hårdt ved nedgearing feks ved lyskrys men ellers køre og skifter den utrolig blødt ligså godt som en ny v70 eller s80
kan mærke den skifter 4 gang hvilket den også skulle være men burde den ikke også have Converter lockup? jeg syntes den havde det i starten da jeg havde den men ligsom det er forsundet men måske var det mig
Den har ligsom lidt olie i * beholderen det er lidt grå/sort (køre på orginal volvo grøn), den har brugt ca 1liter vand på ca 3000km, den drypper bag fra motoren med frost væske lige ned på forrøret har ikke rigtigt kunne finde hvor inu så tror ikke den har det i oilen og motoren har brugt lidt under 2 liter olie på 5000km køre meget blandet motorvej/landevej, men har hørt at gearkassens olie køleren i bilens køler kan være utæt og tage kølervæske ind og det vil ødelægge gearkassen hvilket jo er for ståligt
jeg skal på lang tur her sidst på måneden med autotrailer og skal hente en bil i det mørke jydeland og syntes bare ikke jeg vil stå i en eller anden lille skod flække en lørdag efter middag med en død gearkasse så vil hellere tage tyren ved hornene nu
Nogle idér?