Hejsa,
Jeg skal skifte olie i min automatgearkasse i min Volvo V70N fra 2001. Er der noget andet end Volvos egen, man kan bruge? Hvilken klassificering skal den have i så fald?
Mvh.
CJP
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ulrik Friis skrev:Du kan (bør) bruge Castrol Transmax Z. En olie der anbefales af erfarne Volvo folk. Hvis du vil bruge et andet mærke, skal du gå ind på det respektive mærkes hjemmeside og finde smøretabellen for din bil. Type betegnelserne for olierne kan være forskellige afhængig af hvilket land olien bliver produceret i og efter hvilke kriterier man fastsætter betegnelserne. Så man kan ikke med sikkerhed sige om den eller den klassifikation vil kunne bruges.
Da det er en 2001 vil jeg anbefale at du får skyllet gearkassen igennem. Kassen indeholder ca. 6-7 liter, men når man skifter olien skruer man normalt bundproppen af, hvorefter der kun løber 3 liter ud. En rigtig gennemskylning af kassen koster 12-14 liter, men til gengæld vil kassen holde længe endnu. En ombytter koster omkring 20-25.000 og en ny koster 50.000. Så de 2.500 til en skylningen er givet godt ud.

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster