144S med motorproblemer

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

144S med motorproblemer

Indlægaf Jakob1 » søn jul 24, 2011 22:17 pm

Jeg er den relativt glade ejer af en Volvo 144S fra 1967. Jeg er overtog den cirka 5 år siden og er kun efterhånden ved at forstå hvordan en bilmotor egentlig fungerer :) Desværre er der begyndt at vise sig nogle problemer som jeg ikke kan gennemskue. Den starter fint, men har fået en ujævn motorgang der giver sådan en ubehagelig hoppende fornemmelse. Desuden sætter den ud, når jeg går fra kørsel til tomgang. Jeg har lagt mærke til at den oftere sætter ud, når jeg trykker på bremsen - måske sker der et eller andet uheldigt med bremseforstærkeren.
Jeg har lige skiftet platiner, tændrør, tændrørskabler og luftfiltre.
Gode ideer modtages med taknemmelighed.
Jakob
Jakob1
Ny bruger
Ny bruger

Re: 144S med motorproblemer

Indlægaf Hr. SmåSur » man jul 25, 2011 9:18 am

Hej - og velkommen til - jeg har flyttet dit indlæg, da det jo klart hører til i kategorien "Motor...".

Du har sikkert brændte ventiler. Kør ind på et værksted og bed om en kompressionsmåling (det skal max. koste et par hundrede) og lad os høre resultatet.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf mikkel940 » man jul 25, 2011 22:55 pm

Hej,
Prøv at følge den sorte slange fra bremseforstærkeren og hen til manifolden. Den er sikkert knækket et sted. Ellers se på de andre vakum slanger. Der er en utæthed et sted.
Mikkel
Volvo 122
Volvo 940 Turbo
Volvo 850 AWD
mikkel940
Bruger
Bruger

Indlægaf Kristian » fre jul 29, 2011 11:27 am

Det kan også være det er bremseforstærkeren der er utæt, prøv at tage slangen fra forstærkeren af manifolden og proppe studsen af, hvis den derefter går fint i tomgang har du fundet fejlen.
Venlig Volvo-hilsen
Kristian
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru

Geografisk sted: Gadbjerg

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj